Успіх будь-якого бізнесу на інтернет-ринку залежить від того, скільки потенційний покупець готовий заплатити за пропонований товар або послугу. Тому підприємці повинні не тільки бути в курсі цін конкурентів, а й регулярно отримувати інформацію про зміни кон’юнктури на ринку.

Моніторинг цін необхідний і виробникам торгових марок, щоб зробити висновок про успіхи і проблеми в просуванні своєї продукції.

Розглянемо п’ять основних способів цінового моніторингу в інтернеті:

  1. Моніторинг вручну

Ефективний для невеликих інтернет-магазинів з обмеженим колом конкурентів і невеликим асортиментом товару.

Недоліки:

Забирає багато сил і часу, бо необхідно щодня відвідувати сайти конкурентів і відстежувати зміни в ціновій політиці. Якщо ж асортимент товару розширюється, вам доведеться збільшити штат співробітників.

Отримати інформацію про ціни конкурентів можна на прайс-агрегаторах або прайс-майданчиках, таких як Hotline, Prom.ua, Price.ua.

На цих ресурсах ви можете задати в рядок пошуку товар, який вас цікавить, і відразу отримаєте список з усіма пропозиціями продавців.

Недоліки:

На прайс-агрегаторах не всі ваші конкуренти презентують свій товар. Достовірність цін на прайс-майданчиках також може викликати сумнів. Найчастіше при переході на сайт інтернет-магазину ви побачите зовсім іншу ціну.

  1. «Замовити товар» по телефону у конкурентів

Один з найефективніших, що стосується достовірності інформації, але найбільш трудомісткий метод цінового моніторингу. Комерційну інформацію, яку компанії ретельно приховують від конкурентів, легко впізнають «зацікавлені покупці»: наприклад, як розмір замовлення впливає на ціну, залишки на складі, терміни поставок або можливості отримання різних бонусів або знижок.

Недоліки:

Потрібно озброїти телефонами і задіяти великий штат співробітників. «Потенційним покупцям»  під час переговорів необхідно володіти акторськими навичкими, висловлюючи щирий інтерес і некомпетентність, щоб змусити респондента видати закриту інформацію. Подібний метод добре відомий і вашим конкурентам, тому потрібно грамотно підготуватися, щоб отримати всі необхідні дані: не вживати в розмові професійну лексику, імпровізувати під час відповідей на питання, продумати, які номер телефону або електронну адресу ви залишите для зворотного зв’язку, не пов’язані з вашою компанією.

  1. Парсинг

Парсинг – автоматизований процес збору даних з різних сайтів і сервісів в Інтернеті, який дозволяє збирати великі обсяги текстової інформації. Для наочності інформація представлена ​​в таблицях або заноситься в бази даних.

Веб-додатки для парсинга – парсери – зазвичай пишуть на C ++, Delphi, Perl, Ruby, Python, PHP. Переваги парсинга очевидні: швидкий аналіз великих обсягів інформації, періодичність сканування сайтів конкурентів встановлюється в разі потреби отримання  даних, парсер безпомилково і акуратно відокремлює потрібні технічні дані і представляє в зручному форматі. З таким завданням не впорається не тільки одна людина, але і ціла команда.

Недоліки:

Для моніторингу цін парсинг ефективний, коли асортимент товару відносно стабільний і немає раптових стрибків на ринку.

Дані, зібрані парсером, час від часу необхідно перевіряти вручну, тому парсинг потрібно поєднувати з роботою інтернет-маркетолога.

  1. Моніторинг в системах обліку 1С

Використання спеціалізованих модулів для моніторингу, розроблених для конфігурацій 1С, може стати одним з оптимальних рішень, тому що подібні розробки включають в себе цілий комплекс методів збору інформації, починаючи від ручного способу і закінчуючи парсингом.

Результати моніторингу формуються в зручних для аналізу форматах XML або JSON. Цей варіант дозволить оперативно реагувати на зміну цінової політики конкурентів і встановлювати власні ціни на товари.

Недоліки:

Відмінності в номенклатурних найменуваннях одних і тих же товарів в різних інтернет-магазинах ускладнюють процес моніторингу в інформаційних системах даних 1С. Тому необхідно знайти зручну відповідність для кожної товарної позиції і тільки після цього можна простежувати її цінові зміни.

  1. On-line сервіси

Інтернет пропонує масу спеціалізованих сервісів для автоматизованого моніторингу цін. Для використання подібних сервісів номенклатуру товару необхідно представити у вигляді файлу в форматі  XML або CSV, задати територіальне обмеження дії моніторингу, періодичність збору аналітичних даних та інші необхідні параметри. В результаті отримаєте сформований в таблицях звіт, який зручно аналізувати і виявити будь-які цінові скачки.

Автоматизовані інтернет-сервіси дають можливість доступу до цін конкурентів в будь-який час, економлять ресурси і дозволяють маркетологам швидко реагувати на зміни ринкової ситуації.

Недоліки:

Подібні on-line-сервіси ефективні для компаній з широким асортиментом і активним продажем, коли необхідний щоденний ціновий моніторинг, але, не секрет, що в боротьбі за споживача багато продавців встановлюють ціни нижче рекомендованих. За допомогою спеціалізованих інтернет-сервісів можна знайти порушників, але не усунути демпінг.

Висновок.

Для вирішення завдання моніторингу цін в інтернеті можна використовувати будь-який з методів, описаних вище. Але буває так, що моніторинг не працює для вирішення поставлених завдань збільшення прибутку, розширення клієнтської бази і т.п.

Моніторинг цін без системного комплексу заходів по роботі з інтернет-каналом не дасть бажаного результату.

Для тих, хто хоче отримати комплексне вирішення питання від моніторингу цін конкурентів до зняття вашої торгової марки з інтернет-магазинів  демпінгерів, рекомендуємо звернутися до нас.

Використовуйте потенціал Pricecontrol для ефективного розвитку вашого бізнесу!

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!