Термін «демпінг» з’явився в 30-х роках XX століття. Спочатку він застосовувався до неліквідних товарів, які продавали за безцінь. Надалі став означати цілеспрямоване зниження вартості для завоювання ринку і витіснення конкурентів. Демпінг у багатьох країнах вважається недобросовісним способом конкурентної боротьби.

Не варто плутати поняття демпінг і зниження ціни. Останнє може відбуватися за рахунок акцій або здешевлення вартості товару через застосування нових технологій або зменшення витрат на його виробництво.

Чому інтернет-магазини демпінгують

За статистикою до 50% інтернет-ритейлерів порушують цінову політику виробника, знижуючи ціни від 1 до 20 відсотків. Багато продавців в гонитві за покупцем приносять в жертву власну маржинальність, тим самим завдаючи шкоди інтересам виробників і дистриб’юторів.

Потім все відбувається за «принципом доміно»: один обвалив ціни, щоб збільшити продажі, на нього орієнтуються інші і так падіння ціни по ланцюжку доходить до великих інтернет-магазинів. Виробник стикається з масовим демпінгом на свій товар, а інтернет-магазини вказують пальцем один на одного. Незалежно від того, хто перший почав, відбувається порушення стратегії продажів і знецінення репутації бренду.

Тому, щоб не допустити подібної ситуації, необхідно регулярно проводити автоматичний моніторинг цін інтернет-магазинів і при виявленні недобросовісних продавцв застосовувати антидемпінгові заходи.

Факторів, що спонукають не дотримуватися цінової політики постачальників, може бути кілька.

  1. Швидкий старт для магазину-новачка вийти в інтернет.

Наприклад, новий інтернет-магазин встановлює аномально мінімальні ціни на товар і запускає рекламу. Якщо гравці-старожили на цьому ринку дотримуються встановлених цін, він спокусить покупця дешевизною. Друга мета, яку може переслідувати новачок, – привернути увагу постачальників, товар яких він рекламує у себе на сайті, та налагодити з ними співпрацю.

  1. Отримати маркетингові бонуси

Для стимуляції продажів кожен постачальник або дистриб’ютор для своїх дилерів встановлює знижки або спеціальні пропозиції.

а) додаткові знижки оптовикам;

б) спеціальні ціни або бонусна система для дилерів, які виконують план по щомісячному обороту;

в) при замовленні на певну суму товар доставляють на склад інтернет-магазину безкоштовно;

г) при закупівлі великої партії товару однієї або декількох моделей надається разова знижка;

д) акції, розпродажі

та інші вигідні пропозиції, які підштовхують інтернет-ритейлерів, що мають свої склади, набирати товару «ще і побільше». Попит на нього з часом падає і продавці починають збувати цю продукцію за мінімальними цінами.

  1. «Перемикнути» увагу покупця з одного бренду на інший.

Інтернет-магазин рекламує на своєму сайті товар відомого бренду за зниженою ціною, але, при замовленні цього товару покупцеві пропонують інший, мотивуючи тим, що даної продукції зараз немає на складі. Магазини-перемикачі розміщують відсутній у них товар і на прайс-агрегаторах. Така схема завдає комерційної та репутаційної шкоди бренду, з якого перемикають.

Цей сценарій можуть використовувати як ритейлери-новачки, так і ті інтернет-магазини, яким забороняють поставки продукції. З першими можна домовитися на взаємовигідних умовах, а від інших порушників необхідно вимагати зняття вашої торгової марки зі сторінок їхніх сайтів. Виявити «перемикачів» можна за допомогою контрольної закупівлі.

  1. Вендори не розуміють особливості роботи інтернет-магазинів

Оновлення прайсів відбувається із запізненням не завжди з вини інтернет-магазину. Постачальники можуть розіслати прайс відразу сотням продавців. У свою чергу, кожен інтернет-магазин з великим асортиментом отримує прайси від багатьох постачальників, які категорійні менеджери не встигають обробити за день, якщо не налагоджена система автоматичного оновлення. Тобто причиною демпінгу можуть стати організаційні та технічні проблеми:

а) несвоєчасне повідомлення інтернет-магазинів про оновлення прайсів;

б) прайс в форматі, незручному для завантаження на сайт;

в) ціни прив’язані до валюти, а курси постачальників і інтернет-магазину різні.

Таким чином частково подолати демпінг в інтернет-магазинах можна високим ступенем організації доставки та автоматизації оновлень прайсів.

  1. Збільшення продажів у вихідні дні, вечірній і нічний час

За статистикою найбільший відсоток демпінгу в інтернет-магазинах доводиться саме на той час, коли ціни ніхто не контролює. Але до ранку робочого дня всі ціни будуть приведені до звичайного стану. Таким чином одні ритейлери активно продають, а в інших – продажі замирають. Контролювати ситуацію в будь-який час можна тільки за допомогою цілодобового моніторингу цін і фіксації порушень.

(Про види демпінгу в інтернет-магазинах читайте в нашій статті «Демпінг в інтернет і реалії боротьби з ним»).

Висновок.

Вирішити проблему демпінгу в інтернет-магазинах можна тільки шляхом автоматизації всіх процесів, системного моніторингу цін, регулярного аналізу інформації та своєчасної реакції на порушення. Ви можете спробувати зробити це своїми силами. Але, якщо ваш бренд представлений не в одній сотні інтернет-магазинів, а ресурсів для вирішення цього завдання не вистачає, ви можете втратити контроль над інтернет-ритейлом, який буде складно потім відновити. Ринок e-Commerce розвивається дуже швидко і в боротьбі з демпінгом головне не втратити час на налаштування та роботу всіх процесів.

Якщо Ви звернется до фахівців Price Control, вже через два тижні будете щодня отримувати достовірні аналітичні звіти моніторингу інтернет-магазинів з відображенням усіх порушень, а менеджери відділу контролю почнуть вести роботу з демпінгерами.

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!







Фактори появи демпінгу в інтернет-ритейлі

+38 (094) 892-51-25
sales@pricecontrol.com.ua
info@pricecontrol.com.ua