Завдяки вимивання кваліфікованих кадрів з країни і загального падіння грамотності (в тому числі і правової) серед працівників і власників інтернет-магазинів досить часто доводиться чути нечемну відмову під час переговорів про дотримання РРЦ або зняття зі сторінок магазину Вашої продукції.

Крім повного ігнорування ваших вимог Ви ще чуєте загрозу про скаргу в Антимонопольний комітет і правоохоронні органи. Дійсно, як зафіксовано в Законі України «Про Антимонопольний комітет України», Антимонопольний комітет України – державний орган зі спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності.

Антимонопольний комітет України здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України та законів України: перший – «Про захист економічної конкуренції», другий – «Про захист від недобросовісної конкуренції», інших законів та нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до цих законів.

У статті 6.  Антиконкурентні узгоджені дії суб’єктів господарювання першого з цих законів є наступне

Антиконкурентними узгодженими діями є узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції.

Антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються:

встановлення цін чи інших умов придбання або реалізації товарів;

обмеження виробництва, ринків товарів, техніко-технологічного розвитку, інвестицій або встановлення контролю над ними;

розподілу ринків чи джерел постачання за територіальним принципом, асортиментом товарів, обсягом їх реалізації чи придбання,

за колом продавців, покупців або споживачів чи за іншими ознаками;

усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку інших суб’єктів господарювання, покупців, продавців;

суттєвого обмеження конкурентоспроможності інших суб’єктів господарювання на ринку без об’єктивно виправданих на те причин.

Але в статті 4. Неправомірне використання позначень. (Назва статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом України від 18.12.2008 р N 689-VI) другого закону зафіксовано наступне:

Неправомірним є використання імені, комерційного (фірмового) найменування, торговельної марки (знака для товарів і послуг), рекламних матеріалів, оформлення упаковки товарів і періодичних видань, інших позначень без дозволу (згоди) суб’єкта господарювання, який раніше почав використовувати їх або схожі на них позначення у господарській діяльності, що призвело або може призвести до змішування з діяльністю цього суб’єкта господарювання.

Висновки

Якщо ви не обґрунтували економічну необхідність ваших РРЦ, (існують методики їх складання та затвердження), то вимагаючи з інтернет-магазину дотримання РРЦ  Ви порушуєте закон. Ви маєте повне право заборонити розміщення Ваших товарів на сторінках будь-якого магазину, якщо права на Ваші торгові марки і торгові знаки захищені.

Поради

Дуже рекомендую грамотно будувати кожну комунікацію з клієнтами, точно визначати мету і правові наслідки кожного контакту. Подумайте про економічне обґрунтування ваших РРЦ. Не вступайте в діалоги про ціни зі скандальними магазинами, краще просто знімайте ваші торгові марки зі сторінок цих магазинів. Не соромтеся отримувати консультації у людей, які цим займаються щодня.

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!