Ринок e-commerce з кожним роком продовжує зростати і залучення кожного клієнта стає все дорожче. Війна за споживача набирає обертів і компанії, які не здатні відстежувати дії конкурентів і оперативно на них реагувати, ризикують втратити бізнес в нових ринкових умовах. Щоб цього не сталося, необхідно регулярно проводити моніторинг конкурентів.

  1. Скоротіть кількість конкурентів для моніторингу

Якщо Ви тільки почали впроваджувати у себе моніторинг інтернет-ресурсів, не намагайтеся відслідковувати всіх своїх конкурентів. Навіть, якщо технічно це можливо, то аналітичного досвіду може бути недостатньо. Виберіть п’ять основних конкурентів, а в подальшому їх кількість збільшуйте поступово.

  1. Розберіться зі структурою інтернет-магазину

Перш ніж проводити моніторинг інтернет-магазину, проаналізуйте логіку сайту. Кожен сайт складається із сукупності веб-сторінок, які мають своє місце в структурі та грають певну роль. Наприклад, в інтернет-магазині картки товарів знаходяться в підрозділах, які потім групуються в розділи. Розуміння того, які розділи вам важливіші, заощадить ваші час і ресурси.

  1. Використовуйте відкриті джерела інформації

Результативний моніторинг можливий тільки через відкриті джерела даних, де вам немає необхідності реєструватися або підтверджувати свою особистість іншими способами. Для відстеження закритої інформації доведеться використовувати ручний метод моніторингу, що вимагає додаткових витрат при низькій ефективності.

  1. Слідкуйте за оновленням інформації на сайтах

Інтернет-майданчики регулярно, але з різною періодичністю, оновлюють контент. У невеликих інтернет-магазинах асортимент може змінюватися один-два рази на тиждень, а на сайтах для знижок – кілька разів на день.

Як правило, моніторинг сайтів проводять один раз на добу. Хоча технічно це можна робити щохвилини, але такий шквал інформації ускладнить об’єктивний аналіз конкурентів.

  1. Виберіть тип інформації для моніторингу

Визначтеся з категорією даних, які будуть відображатися в аналітичних звітах. Зверніть увагу на такі види інформації:

Текстові дані. Найбільш важливе джерело, тільки потрібно вирішити, що для вас представляє інтерес для аналізу: весь текст веб-сторінок або тільки зміни в цінах, опису послуг, новини.

Наприклад, в розділі «Де купити» одного з інтернет-магазинів були видалені три торгові точки в двох населених пунктах, з чого випливає, що конкурент скорочує представленість свого товару в містах до 200 тисяч жителів.

Ієрархія сайту

Веб-сторінки в інтернет-магазинах можуть з’являтися або навпаки зникати у зв’язку з оновленнями. За цим потрібно постійно стежити, щоб аналітичні дані моніторингу були актуальні.

Наприклад, якщо тиждень тому ви могли зайти на цікавий для вас розділ сайту і там була представлена ​​товарна категорія, а зараз у вас немає доступу навіть за прямим посиланням. Робимо висновок: товар погано продається, закінчився і відповідно веб-сторінки видалили.

Сайт тимчасово не працює або ведуться технічні роботи

Фіксуйте період, протягом якого до сайту немає доступу. Якщо це триває більше двох тижнів, можете виключити його тимчасово з моніторингу. Причин може бути декілька: виникли проблеми у конкурента або сайт модернізується.

Також бувають ситуації, коли конкурент з якихось причин втрачає права на домен і доступ на сайт відвідувачам закритий.

  1. Доручіть роботу з результатами моніторингу виділеному співробітникові

Моніторинг без подальших дій із зібраною інформацією втрачає будь-який сенс. Тому, якщо ви впровадили його в своїй компанії, доручіть штатному співробітникові або підряднику складати аналітичні звіти, по яких ви визначите основні зміни у конкурента за певний період.

  1. Проводьте моніторинг регулярно

Після того, як ви виконали всі попередні кроки, не зупиняйтеся і до кінця дотримуйтесь своєї стратегії. Досягти мети можна лише шляхом регулярного моніторингу та аналізом зібраної інформації.

Про програми та сервіси для моніторингу ми писали в статті «Моніторинг цін в інтернеті – системи і програми», але Ви можете скористатися програмним забезпеченням і досвідом фахівців Price Control. Разом ми розробимо стратегію для вирішення Ваших завдань.

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!