Багато інтернет-магазинів для конкурентного ведення бізнесу розміщують товар не тільки на своїх сайтах, а використовують різноманітні прайс-агрегатори. З цієї причини виробники, які хочуть досягти ведення конкурентоспроможного бізнесу на ринку своєї продукції, замислюються: що ж краще моніторити – сайти або прайс-агрегатори? Давайте в цьому розберемося.

Моніторинг сайтів інтернет-магазинів

Автоматичний регулярний моніторинг сайтів інтернет-магазинів безумовно дозволить виявити продавців, що не дотримуються єдиної цінової політики компанії. Моніторинг доцільно запускати після пошуку представленості всіх магазинів на інтернет-ринку, які пропонують хоча б одну модель бренду виробника. Це важливо врахувати,  бо якщо Ви моніторите і намагаєтеся контролювати 100 інтернет-магазинів, а їх, насправді, 300 або 600, то боротьба з демпінгом виявиться не на користь вендора.

Продавці, як правило, посилаються один на одного і, якщо інтернет-майданчики, з якими немає угод про співпрацю, продають товар за аномально низькими цінами, змусити інших дотримуватися єдиної цінової політики виробника буде важко. Тому важливо охопити весь ринок і системно контролювати всіх продавців Вашої продукції.

При регулярному моніторингу сайтів інтернет-магазинів є можливість регулярно аналізувати ситуацію на ринку і оперативно реагувати на порушників.

Однак трапляється, що магазини-порушники орієнтуються на ціни, які транслюють на прайс-агрегаторах.

Що таке прайс-агрегатори і як вони впливають на цінову політику інтернет-магазинів?

Прайс-агрегатори – це ресурси, на яких розміщується інформація про наявність товарів і ціни на них в інтернет-магазинах з метою подальшої пропозиції її користувачам.

Таким чином, прайс-агрегатори виступають в ролі єдиного каталогу цін і товарів в більшій частині інтернет-магазинів, які різняться територіально і за торговою тематикою. В Україні їх вже більше десятка і кількість таких ресурсів неухильно зростає. Назвемо найпопулярніші: price.ua, hotline.ua, e-katalog.com.ua та інші. На таких ресурсах покупець швидко знаходить найнижчу ціну і вибирає відповідний магазин. Це підвищує конкурентоспроможність продавця і розширює аудиторію потенційних покупців.

Як же вони впливають на цінову політику інтернет-магазинів?

Все дуже просто. Покупець заходить на прайс-майданчик і вводить в рядку пошуку назву товару. Перед ним з’являється список всіх інтернет-магазинів, які пропонують цей товар, починаючи з найнижчої ціни. Покупець, природно, вибирає саме цей інтернет-магазин. Тому інші магазини орієнтуються на конкурента і також встановлюють конкурентні, тобто, занижені ціни на своїх сайтах.

Щоденний моніторинг прайс-агрегаторів дозволить виявити недобросовісних продавців, які першими починають транслювати демпінгові ціни на Вашу продукцію. Якщо Ви зможете регулярно контролювати такі інтернет-магазини і Вам вдасться домогтися від них “грати за правилами”, то є ймовірність, що і інші продавці підтягнуться.

Крім того, на прайс-майданчиках можна виявити магазини-перемикачі. Це продавці, які навмисно транслюють низькі ціни на Ваш бренд для збільшення трафіку, але насправді його не продають. При замовленні продукції цього бренду вам дадуть відповідь, що зараз його немає в наявності і запропонують інший товар. Такі інтернет-магазини на прайс-майданчику можуть показувати занижену ціну, а на сайті – рекомендовану виробником.

Аналізуючи все вищевикладене можна зробити висновок, що моніторити краще прайс-агрегатори, але не все так однозначно.

Не всі інтернет-магазини, які продають будь-який бренд, представлені на прайс-агрегаторах, тому такий моніторинг не дозволить охопити увесь ринок. На прайс-майданчику під контролем будуть  50 інтернет-магазинів, а решта 250 будуть продовжувати демпінгувати.

Тому для розв’язання проблеми демпінгу  необхідно регулярно  і системно моніторити і сайти, і прайс-агрегатори.  Також потрібно розробити стратегію боротьби з недобросовісними продавцями. Як це зробити, ми вже розповідали в статті «Створення власного відділу контролю або покупка рішення« під ключ »?», Але в будь-якій справі краще звернутися до професіоналів.

Ми пропонуємо послуги моніторингу сайтів інтернет-магазинів і прайс-агрегаторів. Спільними зусиллями ми обов’язково досягнемо успіху!

 

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!