Небезпека демпінгу для інтернет-магазинів і виробників

Про фактори появи демпінгу ми вже писали в попередній статті. Зараз пропонуємо розібратися, до чого призводить демпінг в інтернет-магазинах і чим він небезпечний для виробників і самих продавців.

Демпінг, як економічне явище, привертає безпосередніх споживачів: необхідні їм речі вони можуть купити дешевше. Але, навіщо це робить продавець, свідомо відмовляючись від додаткової маржі?

Згадаймо, які цілі переслідує демпінг.

  1. На ринок заходить новий гравець. Залучити перших клієнтів якомога нижчою ціною, ніж у конкурентів. І, якщо особливого прибутку спочатку це не принесе, то резонанс серед споживачів викличе обов’язково.
  2. Спроба витіснити всіх конкурентів. У вас є фінансові можливості продавати свій товар дешевше інших. За рахунок цього ви нарощуєте клієнтську базу, на відміну від вашого конкурента, який незабаром повинен розоритися.
  3. Скинути складські запаси. Це разовий демпінг і до нього вдаються, коли необхідно звільнити склад від товару, який вже не користується попитом або протермінований. В даному випадку, підприємцю вигідніше продати товар за низькою ціною, ніж понести більш серйозні фінансові збитки в майбутньому.

Отже, чим же демпінг небезпечний для інтернет-магазинів.

Небезпека перша. Зниження прибутковості бізнесу.

Уявіть, окремо взятий інтернет-магазин продає спортивне взуття відомого виробника. Крім нього є ще з десяток-два продавців, які також торгують цим товаром і беруть у того ж постачальника. Оптова ціна однієї пари взуття 700 грн, а в роздробі – вартість близько 2000 грн.

У якийсь момент один з продавців починає демпінгувати і продавати покупцям одну пару взуття по 1300 грн. Добросовісний комерсант і оком не встигне змигнути, як велика частина клієнтів перейде до демпінгера.

В результаті демпінгер отримує маленьку маржу і свідомо зменшує прибуток, що позначається на загальному розвитку бізнесу і репутації продавця. Цей хід розрахований тільки на тих споживачів, які шукають найнижчу ціну і завжди знайдуть дешевше. Тому довгостроковий демпінг інтернет-магазину не вигідний.

Але в цій ситуації сумлінний інтернет-магазин теж втрачає прибуток, тому що його продажі падають. Йому доводиться відстежувати ціни недобросовісного конкурента і знижувати їх хоча б до його рівня. В результаті такої ланцюгової реакції падає прибутковість всіх продавців.

Небезпека друга. Розрив контактів з постачальником.

Компанія-виробник спортивного взуття може прийняти рішення контролювати ринок і посилить покарання за порушення її цінової політики. Такі порушення, як правило, йдуть врозріз з брендуванням і рекламними слоганами про елітарність і стильність взуття. Тому постачальники можуть не тільки розірвати домовленості з недобросовісними продавцями, а й заборонити використання на сторінках їх інтернет-магазинів своєї торгової марки.

Небезпека третя. Залежність від великих гравців ринку.

Знизити ціну, щоб обійти конкурентів, найлегший і самий ризикований шлях. З одного боку, не потрібно розробляти маркетингові стратегії залучення клієнтів, з іншого – зменшення прибутку не дозволить інвестувати в розвиток бізнесу, рекламу, навчання персоналу. Необхідно регулярно проводити моніторинг цін конкурентів, відповідно нести фінансові втрати. І найголовніше, на ринку завжди є з десяток великих гравців, які постійно нарощують обсяги продажів, мають широкий асортимент і можуть дозволити собі обрушити ціни. Таких великих гравців важко наздогнати середньостатистичному інтернет-магазину, тому, ставши на шлях демпінгу, він завжди буде в програші.

РЕЗУЛЬТАТ ДЕМПІНГУ ДЛЯ ВИРОБНИКІВ

Демпінг для виробників і постачальників так само небезпечний, як і для сумлінних продавців і веде до руйнівних наслідків.

  1. Відбувається втрата інтересу до продуктів компанії-виробника з боку серйозних продавців, бо поява демпінгу на будь-якому інтернет-майданчику веде до обвалу цін на ринку в цілому.
  2. Для більшості покупців низька ціна на товар, який не може коштувати дешево, показник низької якості, тому він буде купувати те, що краще.
  3. Деякі інтернет-магазини використовують бренд для продажу інших конкурентних товарів.
  4. З’являються неофіційні канали надходження товару в інтернет-магазини, що ускладнює виявлення постачальника, а, отже, унеможливлює його покарання за порушення цінової політики.

Всі ці фактори в перспективі призведуть до руйнування бізнесу та смерті торгової марки.

Не допустити подібного результату і боротися за свій бренд може кожен виробник. Про методи антидемпінгової  боротьби ми розповімо в наступній статті.

Але, якщо проблема демпінгу на продукцію вашої торгової марки в інтернет-магазинах вже «дихає в потилицю», зверніться нас. Стратегія боротьби  з недобросовісними продавцями, розроблена нами, принесе вам бажані результати.

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!