Небезпека демпінгу для інтернет-магазинів і виробників
Про фактори появи демпінгу ми вже писали в попередній статті. Зараз пропонуємо розібратися, до чого призводить демпінг в інтернет-магазинах і чим він небезпечний для виробників і самих продавців.
Демпінг, як економічне явище, привертає безпосередніх споживачів: необхідні їм речі вони можуть купити дешевше. Але, навіщо це робить продавець, свідомо відмовляючись від додаткової маржі?
Згадаймо, які цілі переслідує демпінг.
- На ринок заходить новий гравець. Залучити перших клієнтів якомога нижчою ціною, ніж у конкурентів. І, якщо особливого прибутку спочатку це не принесе, то резонанс серед споживачів викличе обов’язково.
- Спроба витіснити всіх конкурентів. У вас є фінансові можливості продавати свій товар дешевше інших. За рахунок цього ви нарощуєте клієнтську базу, на відміну від вашого конкурента, який незабаром повинен розоритися.
- Скинути складські запаси. Це разовий демпінг і до нього вдаються, коли необхідно звільнити склад від товару, який вже не користується попитом або протермінований. В даному випадку, підприємцю вигідніше продати товар за низькою ціною, ніж понести більш серйозні фінансові збитки в майбутньому.
Отже, чим же демпінг небезпечний для інтернет-магазинів.
Небезпека перша. Зниження прибутковості бізнесу.
Уявіть, окремо взятий інтернет-магазин продає спортивне взуття відомого виробника. Крім нього є ще з десяток-два продавців, які також торгують цим товаром і беруть у того ж постачальника. Оптова ціна однієї пари взуття 700 грн, а в роздробі – вартість близько 2000 грн.
У якийсь момент один з продавців починає демпінгувати і продавати покупцям одну пару взуття по 1300 грн. Добросовісний комерсант і оком не встигне змигнути, як велика частина клієнтів перейде до демпінгера.
В результаті демпінгер отримує маленьку маржу і свідомо зменшує прибуток, що позначається на загальному розвитку бізнесу і репутації продавця. Цей хід розрахований тільки на тих споживачів, які шукають найнижчу ціну і завжди знайдуть дешевше. Тому довгостроковий демпінг інтернет-магазину не вигідний.
Але в цій ситуації сумлінний інтернет-магазин теж втрачає прибуток, тому що його продажі падають. Йому доводиться відстежувати ціни недобросовісного конкурента і знижувати їх хоча б до його рівня. В результаті такої ланцюгової реакції падає прибутковість всіх продавців.
Небезпека друга. Розрив контактів з постачальником.
Компанія-виробник спортивного взуття може прийняти рішення контролювати ринок і посилить покарання за порушення її цінової політики. Такі порушення, як правило, йдуть врозріз з брендуванням і рекламними слоганами про елітарність і стильність взуття. Тому постачальники можуть не тільки розірвати домовленості з недобросовісними продавцями, а й заборонити використання на сторінках їх інтернет-магазинів своєї торгової марки.
Небезпека третя. Залежність від великих гравців ринку.
Знизити ціну, щоб обійти конкурентів, найлегший і самий ризикований шлях. З одного боку, не потрібно розробляти маркетингові стратегії залучення клієнтів, з іншого – зменшення прибутку не дозволить інвестувати в розвиток бізнесу, рекламу, навчання персоналу. Необхідно регулярно проводити моніторинг цін конкурентів, відповідно нести фінансові втрати. І найголовніше, на ринку завжди є з десяток великих гравців, які постійно нарощують обсяги продажів, мають широкий асортимент і можуть дозволити собі обрушити ціни. Таких великих гравців важко наздогнати середньостатистичному інтернет-магазину, тому, ставши на шлях демпінгу, він завжди буде в програші.
РЕЗУЛЬТАТ ДЕМПІНГУ ДЛЯ ВИРОБНИКІВ
Демпінг для виробників і постачальників так само небезпечний, як і для сумлінних продавців і веде до руйнівних наслідків.
- Відбувається втрата інтересу до продуктів компанії-виробника з боку серйозних продавців, бо поява демпінгу на будь-якому інтернет-майданчику веде до обвалу цін на ринку в цілому.
- Для більшості покупців низька ціна на товар, який не може коштувати дешево, показник низької якості, тому він буде купувати те, що краще.
- Деякі інтернет-магазини використовують бренд для продажу інших конкурентних товарів.
- З’являються неофіційні канали надходження товару в інтернет-магазини, що ускладнює виявлення постачальника, а, отже, унеможливлює його покарання за порушення цінової політики.
Всі ці фактори в перспективі призведуть до руйнування бізнесу та смерті торгової марки.
Не допустити подібного результату і боротися за свій бренд може кожен виробник. Про методи антидемпінгової боротьби ми розповімо в наступній статті.
Але, якщо проблема демпінгу на продукцію вашої торгової марки в інтернет-магазинах вже «дихає в потилицю», зверніться нас. Стратегія боротьби з недобросовісними продавцями, розроблена нами, принесе вам бажані результати.
Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!


Автор статтi.
Маркетинг – директор проекту PriceControl.
Вивчав MBA – Master in Business Administration в The Open University.
Навчався в Київському політехнічному інституті.
0 Comments