У попередній статті писали, що одним з ефективних методів виявлення контрабандного товару і «сірого» імпорту в інтернет-магазинах може бути контрольна закупівля.

Але це не єдина проблема, яка може виникнути у виробників й постачальників. Однією з таких проблем може стати недотримання цінової політики компанії, а просто кажучи, демпінг в інтернет-магазинах, які продають її продукцію.

Давайте розберемося, які завдання вирішує контрольна закупівля, і які фактори потрібно врахувати для її реалізації.

Способи закупівель

Залежно від завдання, яке ставить перед собою компанія, контрольні закупівлі можна здійснити кількома способами.

  1. Замовлення товару по телефону з наступною відмовою від викупу. В цьому випадку можна вирішити відразу кілька завдань.

а) розпізнати магазин-перемикач. При замовленні вам скажуть, що цього товару немає в наявності, і запропонують купити ідентичну продукцію, але торгової марки конкурента.

б) дізнатися реальну ціну, за яку інтернет-магазин продає товар і терміни поставки. На сайті може бути вказана рекомендована роздрібна ціна, а вам запропонують купити за зниженою.

в) з’ясувати юридичну особу, якій належить інтернет-магазин, попросивши виписати рахунок на товар.

Мінуси: цей спосіб не дає можливості дізнатися канали надходження товару в країну, і хто є постачальником інтернет-магазину. А реквізити в рахунку можуть вказати підставних ТОВ або ФОП.

  1. Замовлення доставки товару на будь-яке поштове відділення з наступною відмовою від викупу. Закупник оглядає посилку і робить фотофіксацію серійного номера, гарантійного талона та інших маркерів ідентифікації товару, за якими можна визначити постачальника. Такі закупівлі можуть стати додатковим інструментом у боротьбі з демпінгом.

Мінуси: на відміну від першого способу доведеться понести витрати на оплату доставки в обидві сторони, проїзд закупника і, найчастіше, на часткову або повну передоплату за товар інтернет-магазину. Передоплату при відмові від викупу інтернет-магазин зазвичай не повертає.

  1. Замовлення товару з викупом. Цей спосіб дає можливість досконально оглянути товар і документи на нього в офісі, провести експертну оцінку і з’ясувати канал надходження в Україну. Закупівля ефективна для виявлення контрабанди та «сірого» імпорту.

Мінуси: досить витратний спосіб, так як необхідно повністю оплатити товар і його доставку, тому таку закупівлю рекомендується проводити, якщо є впевненість в тому, що інтернет-магазин реалізує контрафактний або контрабандний товар.

Умови, при яких закупівля дасть результат

Незважаючи на можливості, які дає контрольна закупівля, не всі компанії-виробники і постачальники можуть її реалізувати.

З усіх способів, описаних вище, тільки перший не вимагає ніяких додаткових умов. Ефективність інших залежить від того, чи контролює компанія обсяги і поставки продукції, що випускається.

Якщо компанія веде реєстр серійних номерів товарних одиниць, використовує додаткові маркери і знаки на упаковці, гарантійних талонах та інших документах, що додаються до товару, контрольна закупівля допоможе визначити канал надходження товару в інтернет-магазин.

На жаль, практика показує, що багато компаній замислюються про реєстрацію або маркування товарних одиниць, коли виявляють, що з більшою частиною інтернет-магазинів, що реалізують їх торгову марку, немає офіційних домовленостей. В цьому випадку контрольна закупівля абсолютно марна.

Тому, перш ніж робити контрольні закупівлі, потрібно точно знати, кому з дистриб’юторів і під якими серійними номерами поставляється продукція компанії. Так можна визначити, хто з постачальників зробив поставки товару в магазин-демпінгер і застосувати санкції і до дилера, і до інтернет-магазину.

Не все так легко, як здається

Коли мова заходить про контрольні закупівлі, як додаткового інструмента для боротьби з демпінгом і виявлення контрабанди, представники деяких компаній вважають, що в цьому нічого складного немає, і вони легко впораються самі. Однак після 2-3 закупівель заходять в глухий кут, тому що не можуть зробити більше жодної.

Складність в тому, що у інтернет-магазинів відмінно працює «сарафанне» радіо і вони навчилися відрізняти реального покупця від закупника. Яку легенду б не придумав закупник, в кращому випадку, він отримає відповідь: «Товару немає в наявності чи ні на складі». У гіршому, інтернет-магазин візьме передоплату, але не надішле ні товар, ні гроші.

Є ще один важливий нюанс, який впливає на ефективність контрольної закупівлі. Багато інтернет-магазини проводять фінансові операції через дрібні ФОП. Це є однією з причин, по якій важко встановити реального власника магазину. Разом з товаром такі інтернет-магазини надсилають товарні чеки, гарантійні талони та інші документи на ім’я підставної ФОП, при цьому назва самого інтернет-ресурсу на всіх документах відсутня.

Тому доведеться попітніти, щоб знайти докази, що товар прибув саме з того магазину, в якому було замовлення.

Що потрібно знати виробнику для реалізації ефективної контрольної закупівліУ цій статті ми не будемо розкривати всі секрети проведення контрольних закупівель. Скажемо тільки, що фахівці Price Control зробили їх вже не одну сотню і знають всі тонкощі цього процесу. Звертайтеся!

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!







Що потрібно знати виробнику для реалізації ефективної контрольної закупівлі

+38 (094) 892-51-25
sales@pricecontrol.com.ua
info@pricecontrol.com.ua