Назва торгівельної марки фірми, все одно що прізвище для будь-якої людини. Це гордість, репутація та спосіб позиціонування товарів або послуг на ринку. Тому доменне ім’я, не просто адреса сайту, а ПІБ, але вже на просторі інтернету. Досконало, коли назва бренду є і назвою сайту, в такому разі потенційним клієнтам знайти вас нескладно. Ще одним важелем такого збігу буде більш ефективна реклама та заощадження бюджету на неї: просуваючи сайт, ви одночасно рекламуєте і свою торгівельну марку.

А тепер уявімо ситуацію, що ви власник якогось бренду і прийшли до того, що для подальшого розвитку торгівельної марки необхідний сайт. Але виявляється, що «ваше» доменне ім’я вже зайняте і використовується для реклами кимось іншим. Всі зусилля і кошти, вкладені в рекламу, створення репутації та завоювання лояльності покупців, приносять дивіденди не вам. І тепер потрібні колосальні вкладення ресурсів, щоб утриматися на конкурентному ринку e-commerce. До того ж спроби довести своє авторство до багатомільйонної аудиторії також виявляться стомлюючими та витратними.

Чи є способи захисту прав власності в інтернеті і як вберегти свій бренд від крадіжки?

Якщо ви серйозно підходите до розвитку свого бізнесу, то першим кроком має стати державна реєстрація торгівельної марки. Так, це тривалий, складний і дуже виснажливий процес, але саме ці заходи з захисту інтелектуальної власності відлякують потенційних злодіїв. З чого варто почати весь процес? Отже, основними етапами стануть:

  • розробка логотипу торгової марки (графічне зображення торгівельного знаку),
  • експертиза промислової власності в органах державного патентування,
  • заявка на реєстрацію,
  • отримання державного свідоцтва.

Щоб не затягувати процес, навчаючись на власних помилках, краще відразу звернутися до сертифікованих фахівців, який спеціалізуються у сфері патентного права. Вони допоможуть з мінімальними витратами пройти бюрократичні зволікання на всіх етапах реєстрації.

Після реєстрації, ви як господар нового бренду повинні всіма силами захистити права власності на нього.

Для впорядкування адрес у всесвітній павутині була розроблена доменна система імен. Вона має за основу існування кількох рівнів доменних імен. Наприклад, тематичні або національні домени, такі як .UA, .RU, .BIZ та інші – це перший рівень, який реєструється ICANN – The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers, міжнародною організацією доменних імен. Нові домени другого, третього і нижче рівня реєструють уповноважені особи чи організації. Наприклад, права керування національним доменом .UA належать ТОВ «Хостмастер».

У 2001 році завдяки цій організації були впроваджені нові Правила управління – приватні доменні імена на домені .UA можуть бути зареєстровані тільки власниками брендів. Таким чином, тільки особи, які мають державне свідоцтво про реєстрацію торгівельної марки, зможуть отримати у користування відповідний домен.UA. Але не варто розраховувати на те, що система захисту інтелектуальної власності в Україні працює, як годинник і можна розслабитися. На ринку представлено безліч однойменних торгових марок, але у різних сферах діяльності. З однаковою назвою можуть бути кондитерські вироби, молочна і текстильна продукція. Кому в такому випадку дістанеться доменне ім’я?

Про доменні імена і назви торгівельної марки у них

Відповідальність за роботу доменів розподілена між компаніями-адміністраторами по зонам, згідно з Правилами експлуатації доменних імен. Для реєстрації доменного імені, вам необхідно укласти договір з компанією-реєстратором, що має повноваження в зоні, яка відправляє заявку компанії, яка адмініструє домен. Зазвичай реєстрація займає 1-2 доби. Виходячи з Правил важливо розуміти, що доменне ім’я не є власністю. Умови та строки його делегування (використання) прописуються в договорі. Найчастіше, компанія-реєстратор надає послуги з підтримки працездатності вашого сайту (хостинг). Для зміни хостинг-провайдера потрібно написати реєстратору заявку на зміну доменного імені та його зміну маршруту з однієї на іншу IP-адресу.

Якщо в назву вашого бренду входить адреса сайту, наприклад problem.net, то заздалегідь потрібно подбати і забронювати собі відповідне доменне ім’я. Давайте розберемося з якими труднощами можна зіткнутися, якщо вибирати для назви бренду доменне ім’я сайту?

По-перше, ваше доменне ім’я може вже бути зайнято. Дебати про приналежність доменних імен тим чи іншим брендам тільки починаються, і поки не мають великих судових прецедентів. Тому на цьому етапі суперечки щодо захисту об’єктів інтелектуальної власності виграють ті, хто в змозі довести обґрунтованість своїх претензій.

Продаж доменних імен давно перетворилася на прибутковий бізнес. Найчастіше, компанія при реєстрації власного доменного імені, крім нього реєструє на себе велику кількість доменних імен і потім продає їх. Покупцями в таких випадках стають ті, чиї інтереси і бренди прямо або побічно зачіпає зареєстрований домен. Прості, що легко запам’ятовуються і розрекламовані доменні імена, які відразу ж забезпечать високу відвідуваність сайту, продають за дуже солідні гроші. Розкручені торгівельної марки готові викладати за них десятки тисяч доларів.

Способи захисту своєї торгівельної марки в інтернетіЯкщо конкурентам вдалося вас обійти і зареєструвати потенційне доменне ім’я раніше, то не турбуйтеся. З будь-якої ситуації можна знайти вихід:

  • почати судовий розгляд;
  • зареєструвати потрібне доменне ім’я в іншій зоні (замість .PL COM.PL);
  • якщо зміна доменної зони неможлива, то завжди можна трохи змінити ім’я.

Як бачите, захист прав власності на ім’я бренду невідривно пов’язано із захистом прав на доменне ім’я. Тому одночасно з подачею документів на реєстрацію торгової марки варто подати документи на резервування доменного імені.

Які ще способи захисту інтелектуальної власності можна застосовувати?

Одним з дієвих інструментів може стати сервіс для моніторингу ринку. З його допомогою ви завжди будете в курсі актуальної ситуації на ринку і зможете в найкоротші терміни реагувати на всі зміни. Наприклад, українські компанії вже зараз можуть скористатися комплексною послугою Price Control і застосовувати всілякі заходи щодо захисту прав інтелектуальної власності.

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!







Способи захисту своєї торгівельної марки в інтернеті

+38 (094) 892-51-25
info@www.pricecontrol.com.ua