Конкурентоспроможність магазину або товарів можна зберігати за допомогою різних маркетингових інструментів. Одним з них є встановлення ціни, яка виходить з інформації, отриманої при моніторингу конкурентів. Такий метод – важлива складова частина стратегії динамічного ціноутворення або цінової дискримінації. Вона полягає в тому, що підприємство, у залежності від коливань попиту, може коригувати ціни на одні й ті ж самі асортиментні позиції, як відповідь на ціни, встановлені конкурентами. Не варто забувати, що при будь-якому регулювання ціни, витрати залишаються незмінними.

Основними причинами, які впливають на коливання цін, є:

  • сезонність товару або послуги;
  • ступінь комфорту чи якості обслуговування;
  • підйом або падіння продажів;
  • часові рамки та їх періодичність.

Найбільш прибутковим підходом у застосуванні стратегії динамічного ціноутворення, виявляється незапланована дискримінація цін у режимі онлайн із додержанням суворого алгоритму динамічного ціноутворення. Найчастіше такий підхід широко застосовується у готельному, ресторанному або транспортному сегментах ринку.

Сфери застосування динамічного ціноутворення

Стратегія динамічного ціноутворення

У ряді країн в останні роки гарним прикладом динамічного ціноутворення виявляється сфера пасажирських залізничних перевезень. Зазвичай, на затребуваних у пасажирів рейсах діють динамічні ціни, які змінюються в залежності від певних умов.

Спочатку, на нові напрямки встановлюється невисока вартість квитка для популяризації маршруту. Чим ближче до дати поїздки, тим вище попит, наповненість вагонів та, відповідно, підвищуються ціни  на квитки. Зміна ціни відбувається не кожен день на фіксований відсоток, а залежить від попиту у поточній ситуації. Напередодні відправлення, коли переважна маса пасажирів активно купує квитки, їх вартість може зрости в кілька разів за 2-3 години.

Аналогічною яскравою моделлю динамічного ціноутворення є ситуація з готельними номерами. У сезон, коли завантаженість готелів максимальна, відповідною буде і висока ціна. Проте, по закінченні туристичного напливу й падінням попиту, вартість оренди номерів скорочується в кілька разів.

На законодавчому рівні такий спосіб утворення цін на товари або послуги ніяк не регламентується. Однак, у судовій практиці США є деякі випадки задоволення позовів споживачів, заснованих на безконтрольному підвищенні цін.

Практика доводить, що динамічне ціноутворення, як механізм для досягнення максимально високого прибутку, виявляється особливо ефективним. Передові компанії, що мають можливість розробити за всіма правилами та ввести в роботу алгоритми динамічного ціноутворення, застосовують їх у всіх галузях бізнесу.

Види цінової дискримінації.

  • При цінової дискримінації 1 ступеню. Компанія продає товари або надає послуги за максимальною вартістю.
  • При цінової дискримінації 2 ступеню. Рівень цін зумовлює масштаб покупок.
  • При цінової дискримінації останнього ступеню. Вартість товарів формується за принципом «спеціальна ціна» та залежить від відповідності до тієї чи іншої групи (наприклад, квитки преміум або першого класу, пільгові, дитячі та ін.).

Щоб створити ефективний алгоритм динамічного ціноутворення пропонуємо скористатися послугами компанії Price Control. Наші знання та досвід дозволять розробити й впровадити механізм, який ідеально відповідає всім потребам саме вашої фірми.

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!







Стратегія динамічного ціноутворення

+38 (094) 892-51-25
sales@www.pricecontrol.com.ua
info@www.pricecontrol.com.ua