Уявімо ситуацію: Ви – великий виробник відомого бренду і в якийсь момент розумієте, що на інтернет-ринку Вашої продукції панує хаос. Більшість інтернет-магазинів продають Ваш товар за аномально низькими цінами, падають продажі в офф-лайн магазинах, а Ваш бренд повільно вмирає.

Виправити ситуацію і чесної конкуренції на інтернет-ринку Вашої продукції можна за допомогою регулярних заходів по контролю інтернет-магазинів. При цьому всі дії важливо робити поетапно і регулярно.

  1. Щоденний автоматичний моніторинг цін всіх інтернет-магазинів, які продають ваш бренд.

У деяких компаніях вручну моніторити hotline і інші прайс-агрегатори доручають своїм співробітникам. Але, на прайс-агрегаторах представлені не всі продавці Вашої продукції. Тому необхідно проводити регулярний автоматичний моніторинг всіх інтернет-магазинів, у яких є хоча б одна модель Вашого бренду. Тільки так Ви зможете стежити за змінами ціни і оперативно реагувати на порушників. Для цього можна придбати спеціалізовану програму для автоматичного парсинга цін і навчати своїх співробітників з нею працювати або купити послуги сервісу моніторингу у нас.

  1. Повідомлення магазинів про початок моніторингу та e-mail розсилка.

Про рішення проводити щоденний моніторинг компанія повинна поінформувати інтернет-магазини. Для деяких продавців цього буває достатньо (на жаль, для малої кількості), щоб відразу стабілізувати ціни.

  1. Автоматична e-mail розсилка повідомлень про порушення демпінгерам.

Як тільки в процесі моніторингу було зафіксовано демпінг, необхідно повідомити про це магазин листом з переліком невідповідностей. Так продавець зможе ознайомитися з Вашими вимогами і оперативно на них відреагувати. Якщо ж магазин ігнорує листи або відправляє їх в спам, починайте більш ефективні дії.

  1. Регулярні телефонні переговори з продавцями-демпінгерами.

Як правило, більшість недобросовісних магазинів не реагують на повідомлення про порушення. Поряд з e-mail розсилкою будуть потрібні телефонні перемовини з представниками інтернет-магазину. Найбільш продуктивним такий діалог буде з власником або відповідальним за ціноутворення менеджером. Але, не розслабляйтеся! Щоб досягти бажаного результату, дзвінки до інтернет-магазину мають бути систематичними і підкріплені вимогами виробника.

Практика показує, що, якщо на моніторинг та розсилку у компанії-виробника або імпортера ще вистачає ресурсів, коли справа доходить до дзвінків, ситуація заходить в глухий кут. Системно телефонувати у сотні інтернет-магазинів не під силу навіть виділеним для цієї діяльності одному-двом менеджерам компанії.

Тому доцільніше передати цю задачу фахівцям, які щодня можуть проводити аналіз звітів моніторингу та проводити телефонні перемовини з порушниками.

  1. Заборона поставок Вашої продукції.

Якщо всі перераховані вище дії не дали бажаного результату, необхідно застосувати більш жорсткі методи. Одним з таких методів може бути заборона на поставку Вашого товару недобросовісним продавцям. Офіційний лист про припинення співпраці за неодноразове порушення комерційної політики виробника підштовхне власників інтернет-майданчику підняти ціни. Але це працює тільки в тому випадку, якщо вам точно відомий постачальник товару в цей магазин. Якщо продукція надходить не через офіційні канали, такий метод не подіє.

І в цьому випадку не обійтися без допомоги професійних юристів.

  1. Зняття торгової марки з інтернет-майданчиків

На підставі Закону України “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг” виробник може заборонити магазину-порушнику продаж бренду, що він виробляє. Маючи незаперечні докази порушень з боку інтернет-магазину (наприклад, відсутність необхідних документів, нелегальний канал надходження товару і т.п.) можна цілком обгрунтовано подати позов до суду на продавця.

Весь перелік перерахованих вище дій важливо застосовувати системно. Від цього залежить ефективність боротьби з демпінгом і усунення з ринку недобросовісних продавців.

А тепер виникає питання – хто буде займатися вирішенням цього завдання? Пропонуємо розглянути два варіанти, зважити всі плюси і мінуси і зробити вибір.

Варіант 1. Контролювати дотримання комерційної політики компанії Ви можете власними силами.

Наприклад, можна доручити sales-менеджерам відстежувати порушників і вживати заходів щодо усунення демпінгу. Недешевий і неефективний варіант, так як на системну роботу їм просто не вистачить часу – потрібно виконувати свої безпосередні обов’язки. А можете профінансувати створення власного відділу контролю: набрати додатковий штат співробітників, купити парсер для автоматизованого моніторингу та навчити персонал. Крім цього Вам знадобляться додаткові послуги – IT-фахівців для налаштування парсера і юристів, якщо Ви налаштовані на кардинальне вирішення проблеми. Вельми витратний варіант і ймовірність успішного результату 50 на 50. Практика показує, що багато компаній після того, як спробували контролювати інтернет-ринок власними силами все-таки звертаються до послуг аутсорсингу.

Варіант 2. Скористатися досвідом і вже напрацьованими інструментами впливу фахівців.

Оптимальний фінансово і ефективний варіант.  Ми пропонуємо комплексний підхід до вирішення Вашої проблеми, починаючи від автоматизованих процесів цілодобового моніторингу  до юридичного врегулювання питань. Менеджери  щодня аналізують ситуацію в кожному інтернеті-магазині, оперативно реагують на порушення і проводять телефонні перемовини з представниками магазинів. Всі інструменти, які фахівці Price Control використовують в усуненні демпінгу на інтернет-ринку  націлені на рішення  задачі «під ключ».

Вибір за вами!

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!