У попередній статті ми детально розібрали таке явище, як демпінг і торкнулися кількох методів боротьби з конкурентами. Насправді таких способів протистояти суперникам набагато більше. Отже, що робити, якщо ваш конкурент демпінгує.

  1. ЗВЕРНУТИСЯ ДО ДЕРЖАВНИХ ОРГАНІВ КОНТРОЛЮ.

Спробуйте написати скаргу на конкурента в Антимонопольний комітет або правоохоронні органи. Але для того, щоб вашу заяву розглянули, необхідно мати вагомі докази порушень з боку вашого суперника Закону України про недобросовісну конкуренцію або торгівлі контрафактним, або контрабандним товаром. До того ж вам потрібно надати відомості про юридичну або фізичну особу-порушника, також довести, що продукція продається за демпінговими цінами впродовж тривалого часу, а не є тимчасовою акцією.

Якщо такий метод вам не допоміг, візьміть ініціативу в свої руки.

  1. АКЦЕНТУЙТЕ НА НИЗЬКІЙ ЯКОСТІ ТОВАРУ АБО ПОГАНОМУ СЕРВІСІ КОНКУРЕНТА

Якщо конкурент знижує ціни, однозначно, він на чомусь економить – на технологіях, сировині, якості продукції, транспортних витратах, сервісному обслуговуванні і т.п. Заберіть м’яч на свій бік і розкажіть на своєму сайті, в ЗМІ, в соцмережах про високу якість свого товару і за якими ознаками відрізнити оригінал від підробки.

Дайте максимум інформації про свій товар чи послуги: з яких матеріалів виготовлена ​​продукція, яке обладнання використовується на виробництві, чи дотримуються правильних умов зберігання, які переваги сервісного обслуговування – повернення або обмін товару, кредит, доставка і т.п. Проілюструйте цю інформацію сертифікатами якості, ліцензіями, фотографіями або відеозйомкою всього процесу і переконайте клієнта в тому, що такий товар не може коштувати дешево. Як відомо, скупий платить двічі, тому віддавши перевагу низькій ціні, покупець може втратити в якості, гарному сервісі, і, не дай Боже, ще й у здоров’ї. Невідомо з якої сировини конкурент виготовляє свою продукт.

Використовуйте і публікуйте позитивні відгуки про вашу продукцію в мережі. Перш ніж щось придбати, кожен другий покупець шукає в Інтернеті відгуки користувачів. Так у ваших клієнтів складеться позитивна думка про ваш продукт.

Пустіть слух про підробки. Натякніть, що на ринку з’явився контрафактний товар, вартість якого в два рази нижче, ніж оригіналу і наведіть як приклад кілька інтернет-магазинів. Ця думка засяде у клієнта в голові і викличе недовіру до низької ціни.

Переконайте клієнта, що ваш товар дешевше. Вивчіть товар конкурента і розкажіть покупцеві, що у вас він отримає оригінальну продукцію, повністю укомплектовану, з гарантією, безкоштовним сервісним обслуговуванням, своєчасною доставкою і без прихованих доплат. Наприклад, вартість фільтра для води у конкурентів на 150 гривень дешевше, тому що вони пропонують його без монтажу і гарантійного обслуговування, а у вас ці послуги закладені в ціну фільтра. І вам не доведеться додатково платити сантехнікам або шукати сервісний центр.

  1. ПЕРЕКРИЙТЕ ДОСТУП ДО ІНФОРМАЦІЇ

Автоматичний моніторинг цін конкурентів став уже поширеним маркетинговим інструментом для отримання інформації про підприємства, яких займають аналогічну нішу на ринку. Тому тут важливо не дати супернику можливість отримати інформацію про ваші ціни.

 Закрийте доступ до свого сайту стороннім роботам, забороніть реєстрацію з певних доменів і IP-адрес, заблокуйте підписку на ваші розсилки про акції, бонусні програми і зниження цін, щоб не дати можливості конкурентам вас моніторити. А, якщо ви добре знаєте свого конкурента і його можливості, можете вчинити навпаки. У той час, коли він запускає парсинг вашого сайту, покажіть йому низькі ціни, змусивши його знизити ще більше. Врешті-решт він стане працювати в мінус і відмовиться від цієї ідеї.

  1. ШУКАЙТЕ СВОЮ РОДЗИНКУ

Залучити до своєї компанії увагу клієнтів можна новим продуктом або послугою, яких немає на ринку.

Проведіть маркетингові дослідження. Скористайтеся автоматичним моніторингом і знайдіть всіх реальних конкурентів, не тільки тих, про які ви знаєте. З’ясуйте, які побажання є у ваших клієнтів і клієнтів суперника. Розширюйте свій асортимент або створіть ексклюзивний продукт або послугу, яких ще ніхто не придумав.

Не продавайте товар або послугу. Пропонуйте клієнтам рішення їхніх проблем. Наприклад, ви не продаєте фільтри для води, ви даєте можливість щодня пити очищену, без шкідливих домішок і важких металів, корисну для здоров’я воду.

Покращуйте якість товару. Поки ваші конкуренти шукають способи здешевити товар, заощадивши на матеріалах чи послугах, вдосконалюйте дизайн і функції вашого продукту, вкладайте гроші в розвиток технологій виробництва і якісну сировину. Так ви створите собі репутацію солідного постачальника. Наприклад, до фільтрів для води пропонуйте покупцям прилад для вимірювання її якості.

Запропонуйте клієнтові товар за нижчою ціною. Продуктивний метод боротьби з демпінгом конкурентів. Введіть в асортимент низькоціновий продукт, який буде мати аналогічні характеристики, але обмежену функціональність або неповний комплект. Але якість, безумовно, повинна бути вище, ніж у суперника. Ви отримаєте можливість задовольнити попит покупців, які у своєму виборі орієнтуються, в першу чергу, на ціну.

  1. ЗБІЛЬШУЙТЕ LTV * (LIFETIME VALUE) ВАШИХ КЛІЄНТІВ.

Не кидайте своїх клієнтів, оточіть їх турботою і увагою протягом усього часу вашої співпраці з ним. Постійно, але ненав’язливо, привертайте увагу до свого бренду, сповіщайте про всілякі акції, знижки і подарунки, робіть e-mail розсилку і sms-повідомлення, робіть допродаж на взаємовигідних умовах, введіть абонемент або програму лояльності. Намагайтеся, щоб ваші клієнти завжди мали інформацію про всі заходи. У той час, як конкурент демпінгує, він не буде витрачати гроші на проведення свят і масштабних акцій. А ви зможете подарувати клієнту позитивні емоції і душевну, майже сімейну атмосферу. Імовірність того, що він залишиться з вами, майже стовідсоткова.

Висновок. Як відомо, демпінг не приносить вигоду жодному з учасників ринку. В цінових війнах немає переможців. Почавши продавати за демпінговими цінами, компаніям вже складно повернутися до початкової вартості. За допомогою низької ціни можна швидко залучити покупців, але не забувайте: ті, хто шукають найдешевший товар, завжди будуть орієнтуватися тільки на цей критерій і обов’язково знайдуть, де ще дешевше. Тому компанія-демпінгер не зможе довго залишатися переможцем.

Скористайтеся досвідом і вже готовими інструментами пошуку Ваших конкурентів фахівців Price Control! Ми допоможемо Вам вийти переможцем у цьому протистоянні. Звертайтеся!

* LTV (lifetime value) – це передбачення чистого доходу, пов’язаного з усіма майбутніми відносинами з клієнтом.

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!