Як би ви поставилися, якщо хтось без вашого дозволу розмістив на якомусь сайті ваше фото з ім’ям і прізвищем? А якщо б це було не на одному, а на сотні сайтів, при цьому завдаючи шкоди вашій репутації?

Приблизно такі ж почуття доводиться випробовувати власникам зареєстрованих торгівельних марок, в яких логотип – це фото, а назва бренду – ім’я та прізвище. Тому захист прав власності в інтернеті зараз стає актуальним, як ніколи.

Які наслідки може мати неузгоджене використання зареєстрованих торговельних марок?

У першу чергу варто розібратися, хто найчастіше використовує назву брендів без погодження з їх власниками або офіційними представниками. Частіше за все це новачки на ринку, дрібні магазини або ті, що продають контрабандний товар. Їх головна мета – продати, а цінності або репутація використовуваних торгових марок їм байдужі.

Поки ви і ваші партнери, дилери та авторизовані точки продажу вкладалися в навчання персоналу специфіці товару і професійному консультуванню клієнтів, створення унікального контенту, оренду складу і створення стаціонарних вітрин, ці дрібні торговці просто паразитують на вашій праці та інтелектуальної власності.

Перед покупкою клієнт обов’язково подивиться огляди в мережі, вислухає продавця-консультанта, потримає в руках або приміряє товар у стаціонарному магазині, але в підсумку купить там, де дешевше. Безумовно, покупців цікавить власна вигода, а не те, хто і скільки вклав.

Ось так і вбиваються бренди: вкладення не виправдовують очікувань, товар на складі стає мертвим вантажем, партнери втрачають інтерес і обирають інші більш цікаві і потенційно прибуткові торгівельні марки та продукти. Тому, якщо ви хочете, щоб торгівельна марка жила і процвітала, необхідно вживати заходи щодо захисту прав інтелектуальної власності.

Хто порушує права інтелектуальної власності?

Часто про те, хто ж все-таки продає товар кінцевому споживачеві, не знають ні виробники, не офіційні партнери. Щоб виявити кожного представника, необхідно провести повний моніторинг ринку і скласти список інтернет-магазинів, в яких представлені товари бренду. Цей список, швидше за все, буде складатися, як з офіційних магазинів-партнерів, так і з неавторизованих торгівельних точок.

Офіційні точки продажу вам відомі завдяки системі CRM або обліковій програмі. Інших можна виявити за допомогою:

  • прайс-агрегаторів;
  • пошукової видачі Google;
  • маркет-плейсів.

Професійний сервіс моніторингу Price Control автоматично фіксує тисячі товарів, цін, сторінок і торговельних майданчиків, тому завжди дасть відповідь на питання «Хто, де і за якою ціною» продає товари вашого бренду. Володіючи такою інформацією, вам буде простіше знайти способи захисту інтелектуальних прав.

Моніторингові звіти по прайс-агрегаторах і маркет-плейсах мають 2 основні частини: коротка – говорить про представленість торгових марок на інтернет-ресурсах і розгорнута, де є конкретизація позицій, їх цінова категорія та URL з пошуку.

Моніторингові звіти по прайс-агрегаторах і маркет-плейсах

звіт про представленість торгових марок на інтернет-ресурсах

А також формується один консолідований звіт по пошуковій видачі Google.

консолідований звіт по пошуковій видачі Google

Як захистити інтелектуальну власність?

Варто розібратися, навіщо йдуть на порушення ваших прав інтелектуальної власності. Все не так просто, як може здатися на перший погляд і мотиви у всіх різні.

Для початку зберіть і проаналізуйте дані про продавців товарів бренду компанії-правовласника. Їх необхідно розбити на категорії офіційних і неофіційних продавців, додавши повну інформацію: номери телефонів, e-mail, контактну особу та адреса інтернет-магазину.

Також, необхідно визначити стратегію системного виявлення порушень та їх впливу на поточну ситуацію на ринку, хто і які санкції буде застосовувати до порушників?

Для кожного інтернет-магазину, що продає товари бренду, необхідно в розмовній і письмовій формі донести про принципи та правила співпраці з компанією-правовласником. Регулярний автоматизований моніторинг цін стане одним із способів захисту прав власності і допоможе контролювати ситуацію. До тих продавців, з якими компанії-правовласнику не вдалося домовитися про цивілізоване  використання бренду, варто застосувати доступні засоби в межах правового поля. Ви вже зараз можете скористатися комплексною послугою Price Control по захисту інтелектуальної власності в Україні.

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!