Що таке торговельна марка

Торгова марка або товарний знак – це об’єкт інтелектуальної власності, який являє собою позначення, що забезпечує відмінність між товарами і послугами різних компаній.

Торгова марка (товарний знак) стає об’єктом інтелектуальної власності після реєстрації безпосередньо в Україні або в Міжнародній системі реєстрації (Мадридською системою) і надає правовласнику немайнові та майнові права.

Торгова марка (товарний знак) стає об’єктом інтелектуальної власності після реєстрації безпосередньо в Україні або в Міжнародній системі реєстрації (Мадридською системою) і надає правовласнику немайнові та майнові права.

Дізнайтеся БЕЗКОШТОВНО прямо зараз, хто продає Ваш бренд

    ​Торгова марка, бренд або торговий знак – все це індивідуальне визначення товарів і послуг.

    У торгівлі не рідкісні випадки незаконної експлуатації товарних знаків, особливо на просторах інтернету, наприклад,  в назві сайту і його матеріалах. Бренди використовуються для торгівлі підробками, репліками, продажу контрабанди тощо.

    Одним із заходів щодо захисту своєї торгової марки може стати моніторинг ринку, який вам допоможе своєчасно виявити і відреагувати на дії порушників. Захистити ваш бренд від зазіхань допоможе спеціалізований сервіс Price Control.

    Захист прав інтелектуальної власності в інтернеті

    Інтелектуальна власність – це закріплене законодавством право фізичної або юридичної особи користуватися результатами інтелектуальної праці або засобом індивідуалізації чого-небудь: назвою компанії, товарним знаком тощо Відмінність інтелектуальної власності від інших видів власності в тому, що прибуток з цих результатів можна витягати ще довгий час.

    Захист інтелектуальної власності в інтернеті – це проведення правомірних заходів, спрямованих на усунення порушень виняткових прав правовласників шляхом видалення незаконно розміщеного контенту з сайтів-порушників або їх блокування і притягнення до відповідальності власників інтернет-ресурсів відповідно до чинних нормативно-правовими актами України.

    Можна виділити дві форми захисту прав: Неюрисдикційна і юрисдикционная.

    У першому випадку автор або правовласник не звертається до державних органів, а самостійно вчиняє дії, які спрямовані на захист інтелектуальних прав.

    А юрисдикционная форма передбачає звернення правовласника або автора, чиї інтелектуальні права були порушені, в державні органи, діяльністю яких є захист інтелектуальної власності, або в суд.

    Найбільш часто зустрічаються порушення прав на такі види інтелектуальної власності в інтернеті, як:

    • Товарні знаки і логотипи брендів;
    • Доменні імена;
    • Патентні документи;
    • Твори літератури і мистецтва, які широко поширені в мережі;
    • Унікальні розробки, коди або алгоритми, що мають комерційну цінність.

    Незважаючи на гарантовану законодавством захист прав інтелектуальної власності, коли справа стосується мережі Інтернет, можуть виникнути складності.

    Проблема захисту інтелектуальної власності в інтернеті полягає в тому, що необхідно довести право власності на інтелектуальний об’єкт і його незаконне використання.

    Наприклад,

    • якщо літературний чи художній твір було вперше опубліковано в електронному вигляді, складно захистити авторське право;
    • Якщо товар введений в обіг, складно довести незаконне використання торговельної марки і його несанкціоноване розміщення на сайті інтернет-магазину;
    • Практично неможливо притягнути до відповідальності компанії, які надають електронні послуги (хостинги) за порушення прав інтелектуальної власності їх клієнтами.

    Несанкціонована реклама, сайти, незаконно продають зображення логотипів брендів, використання перехресних посилань, і ін. Також є проблемами захисту інтелектуальної власності в мережі Інтернет. Забезпечити захист прав інтелектуальної власності в Інтернет може тільки своєчасна реєстрація охоронних документів на свої права і об’єкти.

    На винаходи і промислові зразки, які можуть використовуватися на веб-сторінках, видаються патенти, а товарні знаки, доменні імена, які реєструються в якості торгової марки, алгоритми і коди, що використовуються в розробці веб-ресурсів, охороняються реєстраційними свідоцтвами.

    Права на захист торгової марки в інтернет

    Захист товарного знака в інтернет – це комплекс заходів щодо зняття зі сторінок интерне-магазинів, маркетплейсов, прайс-агрегаторів продукції, розміщеної без згоди власника авторських прав торгової марки, а також притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності власників сайтів, які реалізують контрафактну або контрабандну продукцію.

    Перелік суб’єктів, які мають право на торговий знак. Це:

    • правовласник або його повірений;
    • ліцензіат;
    • установа з управління правами на колективній основі;
    • довірена особа правовласника.

    Судові справи щодо захисту прав власності в інтернеті відрізняється від класичних. Необхідно, щоб власник бренду отримав висновок експертів, а також мав уявлення про тонкощі і специфіку сервісів та інших інструментів у всесвітній павутині. Якщо порушення численні, то для виявлення усіх потрібні спеціальні сервіси моніторингу та програми.

    Реалізація захисту об’єктів інтелектуальної власності може бути здійснена через повідомлення інформаційного посередника або шляхом пред’явлення претензії порушнику. Нижче приведемо запити, які можливо пред’явити для захисту прав власності в інтернеті власникам сайтів-порушників.

    1. Відшкодування збитків за неправомірне використання торговельної марки.
    2. Конфіскація матеріальних цінностей. Ця вимога також застосовується до виробника товарів, імпортерів, перевізників та експедиторів.
    3. Визнання прав власності на торговельну марку, якщо вони заперечуються.
    4. Припинення дій, якщо вони порушують або створюють прецедент порушення прав, якщо особа вчиняє чи готується здійснити такі дії.

     

    Чим правовласнику товарного знаку загрожує поява таких «нелегалів»?

    Спочатку звернемося до статистики. Щороку в Україні реєструються 9000 брендів, а користувачами з України в 90 доменних зонах близько 70 тис. Доменних імен. У 2020 році на ринок України зайшли 9 нових брендів з Європи і США, таких як польскій- 4F, американські – Vans і The Athlete`s Foots, італійський – Miss Sixty і ін.

    За статистикою Інституту інтелектуальної власності «Укрпатент» в Україні в 2020 Році було зареєстровано понад 19 000 торгових марок. Крім того, експерти припускають, що в 2021-22 роках на український ринок можуть зайти ще 15 міжнародних брендів.  Зрозуміло, що показники і тенденції розвитку e-commerce підвищують частоту недотримання авторських прав щодо торговельних марок. Найбільше від порушення інтелектуальних прав страждають виробники одягу і взуття, обладнання та гаджетів, товарів для будинку.

    Ризики при появі «товарних піратів» можуть бути наступними:

    • зниження трафіку на офіційних сайтах;
    • нанесення шкоди репутації бренду;
    • зниження рівня продажів оригінальної продукції;
    • сприяння у поширенні підробок

    Заходи щодо захисту інтелектуальної власності, які можна зробити онлайн

    Заходи щодо захисту інтелектуальної власності

    По-перше, ультиматум про припинення порушення прав власниками сайту або звернення до інформаційного посередника. Які засоби захисту інтелектуальних прав в інтернеті будуть найбільш дієвими?

    Довіртеся фахівцям Price Control!

    Наша мета – захистити бізнес від недобросовісного використання його інтелектуальних активів і обмежити незаконне використання товарного знака.



       

      Звичайно, це блокування або видалення сторінок, де незаконно використовується торговельний знак. У цьому вам можна розраховувати на допомогу і сприяння інформаційного посередника. До нього варто звернутися з вимогами про обмеження доступу до матеріалів і повному видаленні за умови порушення ексклюзивних прав. Однак далеко не всі фірми задовольняють подібні вимоги.

      Потрібно розуміти, що не кожна інтернет компанія – це посередник. Ним є тільки та фірма, яка наявністю технологій потрапляє під формулювання інформаційного посередника з правової точки зору. Деякі правозахисники невірно розуміють термін «інформаційний посередник», і це тягне за собою незаплановані фінансові витрати, коли справа доходить до суду. Для того, щоб представництво ваших інтересів було ефективним і неруйнівним необхідно проводити ретельну підготовку з правової та технічної сторін

      А тепер розглянемо, які пункти має містити вимогу про припинення протизаконного використання торгової марки на сайті. Ними є:

      • найменування бренду, правовласника та його контактні дані;
      • копії правовстановлюючих документів позивача;
      • адреса і найменування правопорушника;
      • посилання на інтернет-сторінки, де незаконно використовується торговельний знак;
      • законодавче джерело.

      У судовій практиці не рідкісні випадки погіршення ситуації, коли її намагаються вирішити в рамках законодавства. Подібні конфлікти ведуть до того, що власники сайтів-порушників приховують дані про власника і контент сайтів за допомогою спеціальних програм.

      При рішенні суду на користь правовласника, господар сайту змушений буде припинити незаконне використання торговельної марки. Однак, навіть після видалення товарів з сайту потрібно контролювати виконання рішення суду. Товарний знак можуть просто приховати або імітувати його видалення. Якщо це питання для вас актуальне, і ви не хочете вплутуватися в довгі судові розгляди, то вже зараз можна скористатися комплексною послугою компанії Price Control і дізнатися все про захист інтелектуальної власності в Україні.

       

      Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!







        +38 098 990 22 39
        info@www.pricecontrol.com.ua

        0 Comments

        Submit a Comment

        Your email address will not be published.

        2 × 5 =

        4.7/5 - (15 votes)