Торгова марка, бренд або торговий знак – все це індивідуальне визначення товарів і послуг.

У торгівлі не рідкісні випадки незаконної експлуатації товарних знаків, особливо на просторах інтернету, наприклад,  в назві сайту і його матеріалах. Бренди використовуються для торгівлі підробками, репліками, продажу контрабанди тощо.

Одним із заходів щодо захисту своєї торгової марки може стати моніторинг ринку, який вам допоможе своєчасно виявити і відреагувати на дії порушників. Захистити ваш бренд від зазіхань допоможе спеціалізований сервіс Price Control.

Чим правовласнику товарного знаку загрожує поява таких «нелегалів»?

Спочатку звернемося до статистики. Щороку в Україні реєструються 9000 брендів, а користувачами з України в 90 доменних зонах близько 70 тис. доменних імен. Зрозуміло, що показники і тенденції розвитку e-commerce підвищують частоту недотримання авторських прав щодо торговельних марок. Ризики при появі «товарних піратів» можуть бути наступними:

  • зниження трафіку на офіційних сайтах;
  • нанесення шкоди репутації бренду;
  • зниження рівня продажів оригінальної продукції;
  • сприяння у поширенні підробок.

Права на захист торгівельної марки в інтернеті мають:

Перелік суб’єктів, які мають право на торговий знак. Це:

  • правовласник або його повірений;
  • ліцензіат;
  • установа з управління правами на колективній основі;
  • довірена особа правовласника.

Судові справи щодо захисту прав власності в інтернеті відрізняється від класичних. Необхідно, щоб власник бренду отримав висновок експертів, а також мав уявлення про тонкощі і специфіку сервісів та інших інструментів у всесвітній павутині. Якщо порушення численні, то для виявлення усіх потрібні спеціальні сервіси моніторингу та програми.

Реалізація захисту об’єктів інтелектуальної власності може бути здійснена через повідомлення інформаційного посередника або шляхом пред’явлення претензії порушнику. Нижче приведемо запити, які можливо пред’явити для захисту прав власності в інтернеті власникам сайтів-порушників.

  1. Відшкодування збитків за неправомірне використання торговельної марки.
  2. Конфіскація матеріальних цінностей. Ця вимога також застосовується до виробника товарів, імпортерів, перевізників та експедиторів.
  3. Визнання прав власності на торговельну марку, якщо вони заперечуються.
  4. Припинення дій, якщо вони порушують або створюють прецедент порушення прав, якщо особа вчиняє чи готується здійснити такі дії.

Заходи щодо захисту інтелектуальної власності, які можна зробити онлайн

Заходи щодо захисту інтелектуальної власності

По-перше, ультиматум про припинення порушення прав власниками сайту або звернення до інформаційного посередника. Які засоби захисту інтелектуальних прав в інтернеті будуть найбільш дієвими?

Звичайно, це блокування або видалення сторінок, де незаконно використовується торговельний знак. У цьому вам можна розраховувати на допомогу і сприяння інформаційного посередника. До нього варто звернутися з вимогами про обмеження доступу до матеріалів і повному видаленні за умови порушення ексклюзивних прав. Однак далеко не всі фірми задовольняють подібні вимоги.

Потрібно розуміти, що не кожна інтернет компанія – це посередник. Ним є тільки та фірма, яка наявністю технологій потрапляє під формулювання інформаційного посередника з правової точки зору. Деякі правозахисники невірно розуміють термін «інформаційний посередник», і це тягне за собою незаплановані фінансові витрати, коли справа доходить до суду. Для того, щоб представництво ваших інтересів було ефективним і неруйнівним необхідно проводити ретельну підготовку з правової та технічної сторін

А тепер розглянемо, які пункти має містити вимогу про припинення протизаконного використання торгової марки на сайті. Ними є:

  • найменування бренду, правовласника та його контактні дані;
  • копії правовстановлюючих документів позивача;
  • адреса і найменування правопорушника;
  • посилання на інтернет-сторінки, де незаконно використовується торговельний знак;
  • законодавче джерело.

У судовій практиці не рідкісні випадки погіршення ситуації, коли її намагаються вирішити в рамках законодавства. Подібні конфлікти ведуть до того, що власники сайтів-порушників приховують дані про власника і контент сайтів за допомогою спеціальних програм.

При рішенні суду на користь правовласника, господар сайту змушений буде припинити незаконне використання торговельної марки. Однак, навіть після видалення товарів з сайту потрібно контролювати виконання рішення суду. Товарний знак можуть просто приховати або імітувати його видалення.

Якщо це питання для вас актуальне, і ви не хочете вплутуватися в довгі судові розгляди, то вже зараз можна скористатися комплексною послугою компанії Price Control і дізнатися все про захист інтелектуальної власності в Україні.

 

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!







Як захистити товарні знаки в інтернеті

+38 (094) 892-51-25
info@www.pricecontrol.com.ua