збір клієнтської бази

Клієнтська база – це список потенційних і корпоративних клієнтів компанії, структурований за певними критеріями. База даних може містити персональну інформацію про юридичних та фізичних осіб, які вже є клієнтами компанії або можуть стати ними в майбутньому.

Зміст:

  1. Переваги та цілі клієнтської бази
  2. Де зберігати і як вести базу даних клієнтів
  3. Життєвий цикл бази даних
  4. Як побудувати і розширити клієнтську базу
  5. Автоматичний збір даних

 

Мета будь-якого бізнесу – залучити клієнтів, збільшити продажі, і, відповідно, прибуток. Важливо не втрачати постійних клієнтів, але необхідно подбати про постійне встановлення контактів з новими.

Переваги та цілі клієнтської бази

У кожній сфері бізнесу клієнтська база буде залежати від того, ведуть вони прямі або непрямі продажі. Для когось це будуть кінцеві користувачі, а для когось – дистриб’ютори, рітейлери, інсталятори.  Інформація про клієнтів і її аналіз дозволять створити кращий продукт, який повинен стати основною стратегією для будь-якого бізнесу.

Основні переваги клієнтської бази:

  1. Збереження даних. 

Як правило, різні менеджери працюють з клієнтами компаній, які мають важливу інформацію. Щоб не допустити «зливу» всієї бази даних, краще застрахувати і зберігати дані про всіх клієнтів в окремій базі даних. Менеджерам рекомендується надавати обмежений доступ тільки своїм клієнтам.

  1. Безболісна передача клієнта від одного менеджера до іншого.

Якщо керівник, який працював з клієнтом, вирішив піти з компанії, то навчання нового співробітника не займе багато часу. Вся інформація, пов’язана з клієнтом, буде в базі даних, і новачок зможе легко з ним взаємодіяти..

  1. Аналіз становища над ринком.

Ці бази даних дозволяють підприємцям аналізувати позицію компанії в її ніші на ринку: кількість залучених клієнтів, інформування покупців про товар тощо.

  1. Оцінка цільової аудиторії.

Використовуючи персональні дані та інформацію про минулі покупки, маркетологи зможуть проаналізувати переваги кожного покупця.

  1. Формування маркетингової стратегії.

Поточна клієнтська база дозволить сформувати ефективну рекламну кампанію за рахунок особистого впливу на кожного клієнта. Це допоможе заощадити витрати на просування вашого продукту або послуги. Одним з елементів рекламної кампанії можуть бути розсилки електронною поштою або повідомлення різним месенджерам.

  1. Розвиток бізнесу.

Інтереси клієнтів не обмежуються одним продуктом. Аналізуючи свої переваги, підприємці можуть подумати про захоплення інших сегментів ринку.

Зазвичай база даних клієнтів формується поступово, виходячи з запитів клієнтів. Але клієнтська база буде більш цінною, якщо регулярно оновлюватися додатковою інформацією і оновленими даними. Наприклад, якщо контакти клієнта змінилися, вони повинні бути оновлені в базі даних. Інформацію в базі даних можна розділити на загальну і індивідуальну: наприклад, контактна інформація – загальна інформація, а переваги клієнта індивідуальні..

Незалежно від сфери діяльності, конкурентна клієнтська база допоможе досягти важливих цілей для кожного бізнесу:

  • збільшення продажів, а відповідно, і прибутку;
  • просування торгової марки на новій території;
  • залучення нових клієнтів за рахунок додаткових бонусів та подарунків. Знаючи детальну інформацію про людину, можна зробити привабливу пропозицію.
  • отримання зворотного зв’язку про продукт або сервіс. Це дозволить покращити їхню якість.
  • налаштування SMS та e-mail розсилок тільки для цільової аудиторії.

Де зберігати та як вести базу даних

Перш ніж створювати базу, необхідно вибрати програму або редактор, де плануєте зберігати дані. Програму для зберігання даних, як правило, вибирають залежно від масштабів та фінансових можливостей бізнесу.

Отже, базу можна зберігати:

  1. в системі

обробка клієнтської базиCRM – це система управління взаємовідносин із клієнтами. CRM системи бувають різні (Bitrix24, NetHunt , Мегаплан та ін)і вибір залежить від індивідуальних переваг і того, наскільки вони дозволяють вирішити завдання бізнесу.

CRM система дозволяє::

  • зберігати велику базу контактів для будь-якого бізнесу;
  • контролювати продуктивність sales-менеджерів;
  • автоматизувати збір статистики щодо ефективності рекламних кампаній;
  • збільшує ймовірність утримання клієнтів на 10%.

Плюси CRM-систем

Основна перевага CRM – це автоматизація та структуризація комунікацій продавця та клієнтів.

Мінуси:

  • Доступ до повноцінного функціоналу всіх CRM-систем платний, тому це програмне забезпечення для зберігання клієнтської бази зазвичай використовує бізнес зі стабільним доходом.

 

як зібрати клієнтську базу

  1. Excel

Багатьом знайомий і звичний табличний редактор, у якому можна одразу здійснювати і розрахунки.

Плюси електронних таблиць:

  • Безкоштовний ресурс, що входить до пакету Microcoft Office.
  • В інтернеті можна знайти вже готові шаблони клієнтських баз, в які можна вносити інформацію, як про клієнтів, так і товари, ціни, акції та ін.

Мінус:

  • Використовувати одночасно декільком користувачам незручно.
  • У разі технічних проблем із носієм велика ймовірність втрати інформації.
  • Відсутність автоматизації статистики.
  • Просте копіювання даних, які можуть стати легкою здобиччю конкурентів.

 

  1. Система управління базами даних Accessзбільшення клієнтської бази

Ця система більш безпечна для збереження клієнтської бази, ніж Excel. Також є можливість завантажити базу у хмару.

Плюси Access:

  • Безкоштовний ресурс, що входить до пакету Microsoft Office .
  • Простий і зручний у використанні, схожий на функціонал з Excel.
  • Водночас можуть використовувати кілька користувачів.
  • Є можливість підключити базу до SQL-сервера.

Мінуси:

  • Велика можливість руйнувань при збої в локальній мережі.
  • Проблеми у роботі у разі несумісності версій.

Життєвий цикл клієнтської бази

Помилка багатьох компаній у тому, що створивши один раз таку базу, її актуалізація проводиться вкрай рідко. А життєвий цикл таких баз невеликий.

Вже через півроку-рік вона застаріває, а контакти стають неактуальними. Нещодавно ми проводили для одного з клієнтів маркетингове опитування інсталяторів обладнання, яке виробляє компанія. Інсталятори цієї компанії є одними з основних клієнтів.

Компанія надала свою базу установників, якій вже понад чотири роки. В результаті більш ніж 600 контактів, дві третини виявилися «мертвими». Тому актуалізація клієнтської бази має стати одним із пріоритетних напрямків діяльності для будь-якого бізнесу.

Як зібрати та розширити клієнтську базу

Для збору та розширення клієнтської бази можна застосувати цілу низку маркетингових кроків. Найбільш ефективні методи:

  1. Залучення інтересу до компанії за рахунок подарунків.

На корпоративному сайті можна запропонувати відвідувачам подарунки та знижки за заповнення анкети. Якщо цей процес не займе багато часу, клієнти з великою готовністю будуть заносити свої дані. Складаючи анкету, пам’ятайте, що після 3-4 питання інтерес до заповнення губиться, і якщо в ній буде дуже багато запитань, відвідувач її проігнорує. Внесіть в анкету лише ім’я, прізвище, адресу, номер телефону та місто проживання. Необтяжливі для клієнта дії за невеликий подарунок або знижку допоможе значно розширити вашу базу.

  1. Створення рекламних сторінок у соціальних мережах та розміщення таргетованої реклами.

Кожен користувач соціальних мереж напевно часто стикається з рекламними оголошеннями або отримує запрошення приєднатися до різноманітних груп. Соціальні мережі все активніше перебирають він функції торгових онлайн майданчиків і стають недорогим і ефективним інструментом розширення клієнтської бази. Використання соціальних мереж як рекламний інструмент збільшить популярність і впізнаваність вашого бізнесу. Якщо хочете обійтися без додаткових фінансових вкладень, створіть цікаву групу або сторінку у соціальних мережах. У популяризацію своєї сторінки залучіть своїх співробітників: їхні лайки та перепости підвищать шанси залучення нових клієнтів.

  1. Участь у професійних виставках.

З точки зору розширення клієнтської бази та партнерських відносин ефективний спосіб, але досить дорогий. Участь у виставках та конференціях потребує чималих витрат на рекламні листівки, виготовлення презентаційного стенду тощо. Але на таких заходах люди досить товариські, тому тут можна знайти колег по бізнесу, клієнтів та оптових покупців.

  1. Покупка готової бази.

Починати бізнес із покупки готової бази точно не варто. Велика можливість отримати замість майбутніх потенційних клієнтів, «мертвих душ» зі застарілими контактами або список людей, які дуже далекі від вашої сфери бізнесу. Як правило, покупка клієнтської бази – це даремно витрачені гроші.

  1. Холодні дзвінки потенційним клієнтам.

Для реалізації цього методу потрібні окремі співробітники. Вони мають бути готові до того, що можуть зіткнутися грубістю та хамськими відмовами. Для холодних дзвінків потрібно підготувати заздалегідь сценарій, так званий скрипт, тривалість якого не повинна перевищувати 30 секунд. Принцип «холодних» дзвінків:

      • Презентація товару (послуги);
      • Якщо клієнт зацікавився, оператор намагається підвищити його інтерес до продукту.

За підсумками обдзвону дані лояльних клієнтів вносять до бази. Холодний обдзвон може стати індикатором інтересу користувача до вашого продукту або послуги.

  1. Збір вручну в інтернеті з відкритих джерел. Цей спосіб є досить витратним, тому що відбирає багато тимчасових та людських ресурсів.

 

Автоматичний сбор баз данных

Автоматичний сбор баз данных

Найбільш прогресивним і ефективним методом збору даних є автоматичний розбір інформації з усіх відкритих джерел. У програмі можуть бути закладені «донори», тобто є ресурси, звідки і за якими параметрами робот буде брати інформацію.

Послуга «Контроль цін» «Збір та обробка баз» дозволить вам розширити клієнтську базу та збільшити продажі в найкоротші терміни.

Технічні можливості сервісу дозволяють збирати будь-які дані на запит клієнта, у тому числі пропозиції інсталяторів, списки підприємств, сторінки користувача в соцмережах та ін.

Для актуалізації бази ми пропонуємо обдзвонення всіх зібраних контактів фахівцями call-центру.

Також ми пропонуємо нашим клієнтам поєднати обдзвон з метою валідації даних з вирішенням маркетингових завдань – інформуванням потенційних клієнтів про продукцію компанії, можливі бонуси та привабливі умови співпраці.

актуалізація клієнтської базиІ якщо є ще один аргумент, що замовляйте послугу на основі даних про ціни в Price Control: після зв’язку з кол-центрами потенційні клієнти все одно будуть проінформовані про ваші компанії, виробництва та умови співпраці, тому я надішлю вам продажі.

Дізнатися більше про досвід збору баз даних можна за посиланням

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published.

twelve + 16 =

5/5 - (18 votes)