Збираючи інформацію про ціни на товари або послуги в інших магазинах чи на сайтах конкурентів, ви використовуєте у своїй роботі такий інструмент, як моніторинг ринку.

Моніторинг ринку – це постійний системний збір та наступний аналіз даних про тенденції у сфері діяльності вашої фірми. Аналіз ринку зачіпає не тільки кінцевих споживачів, постачальників та конкурентів, але й розробників і продавців програмного забезпечення, технологій, дистриб’юторів, а також органи регулювання та макроекономічне становище.

Ефективність застосування даних, отриманих за допомогою проведення моніторингу ринку, залежить від 2 основних факторів:

  1. ТОР-менеджмент компанії повинен бути готовий до використання цієї інформації;
  2. Готовність керівництва інтегрувати сервіс моніторингу та рішень, прийнятих на його основі в оперативні процеси фірми.

Остання умова передбачає, що сервіс моніторингу повинен бути розрахований на різні відділи компанії. У всіх підрозділів індивідуальні потреби ринкового моніторингу та особливості прийняття рішень. Тому, щоб не упускати можливості при прогнозуванні основних ринкових тенденцій чи подій, потрібно враховувати сукупні вихідні дані від усіх підрозділів.

Визначення основних очікувань та вимог від моніторингу ринку

Перед тим, як розпочати проведення моніторингу варто визначитися з тим, на яких ресурсах-джерелах ви будете це робити.

Для кожної задачі буде індивідуальне рішення: для маркет-плейсів – одне, для Hotline – друге, а для інтернет-магазинів – зовсім інше. До того ж на маркет-плейсі або Hotline може бути розміщений неповний каталог товарів ваших конкурентів. Вибір стратегії моніторингу залежатиме від того, яке саме дослідження потрібне, від кількості досліджуваних постачальників та цін на продукцію.

Для початку варто встановити кількість найменувань, ціни, які ви хочете досліджувати. Якщо ви моніторите сайт товаровиробника, то там цифра може досягати 1000 одиниць товарних позицій, а якщо онлайн-магазин, то моніторинг може охоплювати і сотні тисяч SKU. Виходячи з ваших запитів, розроблятиметься план дій.

Основними стадіями моніторингу є процес збору даних, їх обробка, приведення до необхідного виду та представлення отриманої інформації особам, які приймають рішення. Організація кожної стадії процесу може мати різні версії чи альтернативні варіанти.

Моніторинг ринку як складова успіху бізнесу

Методи моніторингу ринку

Процес моніторингу також має кілька варіантів втілення на практиці. Версії підбираються виходячи з потреб або ресурсів, якими володіє компанія: від самого простого – ручного до автоматизованого, за рахунок спеціального програмного забезпечення.

Збір інформації вручну

Якщо фірма не використовує спеціальні сервіси, то співробітник маркетингового відділу робить все вручну, вносячи дані до таблиці Excel. Це нудний й трудомісткий процес, який вимагає чималих зусиль та уважності. Крім цього, дані дуже швидко втрачають свою актуальність, тому керівники підрозділів при першій же можливості намагаються зробити процес автоматизованим. Це розвантажує співробітників й надає найбільш свіжу, якісну оперативну інформацію.

Парсинг цін сайтів за посиланням

Для цього необхідно вручну сформувати таблицю Excel, що потребує серйозних витрат часу. Складіть прайс-лист з посиланням на номенклатурну картку, звідки будуть братися ціни.

Для створення прайс-листа, використайте таблицю Excel з двох колонок, в які будете заносити артикул та ціни. Вам буде необхідно дослідити весь сайт, цілком всі категорії товарів, артикули й ціни, та наприкінці звести до єдиної форми. Недоліком цього способу є необхідність розробки форми під кожне джерело, але зате він дає максимальну точність.

Парсинг цін на сайтах через пошук

Збирання інформації ведеться на кожному сайті індивідуально. Якість одержуваних даних буде залежати від системи пошуку безпосередньо на ресурсі, на який ви ніяк вплинути не в змозі. Цей вид підходить для обробки обсягів інформації від 500 товарних найменувань. Приблизний опис дій: на сайті в пошук вводиться артикул або найменування товару, аналізуються отримані дані. Посилання на номенклатурну картку видає ціну, яка за результатами потрапляє в підсумковий звіт.

Спеціальні сервіси для парсинга цін on-line

Якщо ви не можете дозволити собі співробітників, які будуть проводити парсинг в ручному режимі, то зверніться до спеціально розроблених сервісів. Це оптимальна можливість відмовитися від дорогих фахівців та самостійно отримувати аналітичну інформацію в режимі реального часу

Основні труднощі проведення моніторингу ринку

Більшість компаній розуміють, що їх власні системи досліджень й аналітики, найчастіше, не можуть вирішити завдання «як провести моніторинг ринку». В таких випадках вони зустрічаються з такими складностями:

  • втрата актуальності інформації;
  • зайва кількість даних;
  • відсутність можливості зробити висновок на основі отриманих даних;
  • затримка даних;
  • відсутність коротких чітких даних;
  • надання даних на основі застарілих тенденцій на ринку;
  • слабке прогнозування майбутніх тенденцій ринку;
  • труднощі в отриманні доступу до даних моніторингу або їх важкий, складний для сприйняття чи аналізу формат;
  • моніторинг не запроваджено в усі оперативні процеси фірми.

Всі ці проблеми залишаться в минулому, якщо передати моніторинг спеціальним сервісам, що спеціалізуються на таких послугах. Сервіс Price Control крім шаблонного аналізу асортиментного ряду й цін, може виявити магазини-демпінгери та провести ефективну кампанію по боротьбі з порушниками.

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!