Динамічне ціноутворення – це один з найбільш дієвих прийомів, використовуваних у сфері електронної комерції для підвищення конкурентоспроможності. Хоча для багатьох компаній це відносно нове і незнайоме поняття, але в ньому варто розібратися вже зараз, аби бути попереду конкурентів, особливо в області інтернет-продажів.

Що таке динамічне ціноутворення?

Динамічне ціноутворення: переваги, види та стратегії

Динамічне ціноутворення також називають сплеском ціни. За основу покладено гнучкий підхід і постійні коригування ціни на товари або послуги в залежності від потреб, тенденцій і віянь ринку. Такі стратегії, в яких ціни можуть бути змінені протягом декількох хвилин, годин або днів, в залежності від типу ринку.

Якщо ми згадаємо минуле, то питання про те, який попит, яка пропозицiя, який рівень насиченості товаром, скільки існує різновидів продукту та конкурентів, – завжди були основною для визначення цінової політики компанії. Зараз, коли час грає проти вас і зволікання неприпустиме, стратегія динамічного ціноутворення дозволяє вирішувати ці питання швидше завдяки застосуванню найсучасніших даних і методів.

Основні переваги динамічного ціноутворення

На сьогоднішній день у сфері інтернет-торгівлі стратегія динамічного ціноутворення стала одним з найважливіших інструментів роботи з наступних причин.

  1. Завдяки прискоренню процесу переоцінки збільшуються продажі і підвищується прибуток. Використання наявних у вас даних для динамічної оптимізації дозволяє підвищити коефіцієнт конверсії.
  2. Ви стаєте більш поінформованими щодо всіх змін на ринку і можете діяти більш ефективно. Наприклад, на застаріли позиції, якими заповнені, в тому числі і конкуренти, ви запропонуєте знижки або акції, звільняючи склад і підвищуючи товарообіг.
  3. Також, безумовною перевагою є розуміння загальних тенденцій у галузі. Ви з’ясуєте, які товари у ваших конкурентів є бестселерами та їх ціну. Моніторинг конкурентів дасть можливість миттєвої оптимізації ваших цін у відповідь на дії суперників.

Типи динамічного ціноутворення

 

Динамічна оптимізація ціни може мати різні варіанти в залежності від поставлених завдань.

Сегментне ціноутворення. Цей підхід пропонує градацію цін для різних клієнтів, тобто вони поділяються на сегменти. Наприклад, клієнтам, які цінують сервіс і якість обслуговування і готові за них платити, можна встановити вищу ціну

Ціноутворення засноване на часі. Цей метод використовую компанії, які хочуть заробляти на більш швидкому обслуговуванні і відсутності часових обмежень. Припустимо, ви готові заплатити більше, щоб отримати покупку вже сьогодні, або робите покупку після закінчення робочого дня.

Зміна кон’юнктури ринку. Ситуація на ринку змінюється з різних причин, тому компаніям необхідно постійно підлаштовуватися. Якщо продажі почнуть падати, то ви можете піти шляхом застосування стратегії низьких цін.

Пік ціноутворення. Ця стратегія найбільш ефективна у використанні для пікових періодів у всіх галузях промисловості.

Ціноутворення проникнення.Дана цінова стратегія використовується при розширенні і збільшеному охопленні ринку для ознайомлення потенційних клієнтів з переліком запропонованих товарів або послугами. Для цього, як правило, спочатку встановлюються ціни нижче ринкових і поступово підвищують.

Чи буде працювати на вас динамічне ціноутворення?

Існують методи, які ведуть до того, щоб динамічне ціноутворення працювало на вас максимально ефективно. Найголовніше – необхідно встановити повну прозорість для клієнтів щодо ваших цін. Покупець повинен знати про все, що може вплинути на кінцеву вартість продукту. Також, ця стратегія може бути реалізована через мотивацію клієнта – пік цін допомагає збільшити прибуток у піковий відрізок часу. Багато найбільших компаній в сфері електронної комерції застосовують динамічне ціноутворення і з вигодою використовують, одержувані переваги.

Чого слід уникати при динамічному ціноутворенні?

Виходячи з усього перерахованого вище, можна вирішити, що така стратегія не має мінусів. Однак, якщо її використовувати необережно, то вона з легкістю перетворитися в палицю з двома кінцями. Оскільки основна область використання стратегії – порівняння цін на ринку і моніторинг конкурентів, то її не слiд застосовувати, як інструмент цінової дискримінації.

Деякі компанії перебшльшили з використанням годин пік для максимального підвищення ціни. Що в результаті призвело до серйозної критики, втрати довіри і лояльності, і звинуваченнь в експлуатації своїх клієнтів.

Як реалізувати динамічне ціноутворення?

Поки ви не до кінця знайомі з усіма «плюсами» та «мінусами» концепції динамічного ціноутворення, виникає логічне запитання: як почати застосовувати у вашому бізнесі цей iнструмент з максимальною вигодою?

Хоча застосування динамічного ціноутворення може призвести до серйозних проблем, якщо його використовувати неналежним чином, при цьому очевидний пропонований спектр можливостей для продавців і покупців. При ціноутворенні динамічного типу ціна не фіксована. Вона може змінюватися під впливом багатьох чинників: сезонності і типу продукту, галузі та ринкових умов, головне від типу цільового споживача. Ця стратегія стала дуже популярна в деяких областях, але все більша кількість компаній у різних галузях, зацікавлена в випробуванні цього методу. Не варто забувати, що на висококонкурентному ринку електронної комерції і будь-якої іншої підприємницької діяльності, завдання №1 – максимізувати прибуток зі збереженням конкурентоспроможним рівнем цінової політики. Стратегія динамічного ціноутворення в даній ситуації буде ідеальним рішенням.

З такою кількістю конкурентів на ринку стає все важче йти в ногу, але за допомогою відповідного програмного забезпечення можна ефективно керувати ним. Моніторинг сотень тисяч різних продуктів – надзвичайно складне завдання, що виходить за рамки більшості підприємств електронної комерції. Одним з рішень, яке може допомогти вам впоратися з цим завданням – сервіс моніторингу конкурентів Price Control, яким Ви можете скористатися прямо зараз.

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!