ррц

Що таке РРЦ

РРЦ – це вартість товару, яку виробник або правовласник торгової марки рекомендує встановлювати роздрібним продавцям. РРЦ дозволяє стандартизувати ціни в усіх рітейлерів, незалежно від регіону та є оптимальною для підтримки конкурентоспроможності всіх учасників ланцюжка збуту. РРЦ формується індивідуально кожної одиниці товару.

Особливістю РРЦ є її лише рекомендаційний характер. Рітейлери не зобов’язані встановлювати рекомендовану роздрібну ціну на товар, а виробник відповідно до українського законодавства не має права їх змусити. Але за певних умов, наприклад, підписання відповідної угоди, продаж товару нижче за рекомендовану ціну неприпустимий. В іншому випадку виробник до партнера може застосувати штрафні санкції або зовсім розірвати договірні відносини.

Формує, коригує залежно від економічної ситуації та контролює рекомендовані ціни виробник чи власник торгової марки. На РРЦ орієнтуються й у оптових продажах.

MSRP - eще одне позначення рекомендованої виробником роздрібної ціни, скорочено від Manufacturer's Suggested Retail Price.

Наприклад, однією з галузей, яка сильно залежить від MSRP, є автомобільна промисловість. Рекомендована виробником роздрібна ціна – це ціна, яку виробники пропонують дилерам стягувати плату за автомобіль, який ви збираєтеся купити. Фактори, що впливають на цю ціну, – це вартість виробництва, марка і модель, конкретні варіанти обробки салону і місце продажу автомобіля. Транспортні засоби, які більш популярні в одному регіоні країни, матимуть вищий MRSP, ніж автомобілі, продані в іншому місці. Рекомендована виробником роздрібна ціна визначається виробником автомобілів заздалегідь, і це всього лише рекомендована ціна, орієнтир щодо якого дилери повинні засновувати свою початкову запитувану ціну. Згідно із законом всі нові автомобілі, виставлені на продаж, повинні вказувати РРЦ на наклейці в вікні.

мрц

Будь-роздрібний продукт, особливо дорогий, такий як електроніка і побутова техніка, має MSRP. Оскільки виробник встановлює MSRP, очікується, що рекомендована ціна буде сталою у всіх роздрібних каналах і привабливою для споживачів, дозволяючи всім сторонам, які беруть участь у виробництві, розповсюдженні та продажу продукту, отримувати прибуток.

 

Взаємовигідна співпраця між товаровиробником і продавцем завжди базується на дотриманні рекомендованої роздрібної ціни.

Роздрібним продавцям, які хочуть підвищити свій прибуток за рахунок встановлення ціни вище рівня рекомендованої, для початку варто проаналізувати ситуацію на ринку, досконально вивчивши попит і його динаміку. В іншому випадку можна отримати падіння продажів, що не вигідно ні продавцеві, ні товаровиробнику.

Прагнення ж зменшити рівень РРЦ часто викликає ситуацію на ринку, при якій продажу у одного злітають, а у інших продавців падають. Це призводить до безладу і з’являється небезпека «обвалення» ринку в цілому. Подібна ситуація веде до серйозних репутаційних втрат для бренду і його виробника. У будь-якому випадку валовий дохід продавця буде на порядок нижче, ніж при реалізації товару за рекомендованою роздрібною ціною.

МРЦ та РРЦ –  яка різниця

Існує різниця між рекомендованою роздрібною ціною (РРЦ, Manufacturer Suggested Retail Price) та мінімальною роздрібною ціною (МРЦ, Minimum Advertised Price).

Мінімальна роздрібна ціна – це ціновий рівень, нижче якого продавати в роздріб не можна.

Постачальники контролюють мінімальну роздрібну ціну більш жорстко. Хоча, нерідкі випадки, коли рітейлери закуповують товар оптом за мінімальними цінами і демпінгують, порушуючи як роздрібну рекомендовану ціну, так МРЦ.

В онлайн ритейлі існує таке поняття, як ІМРЦ. Internet Minimum Advertised Price (IMAP, ІМРЦ) – мінімальна роздрібна ціна для реалізації товару через Інтернет. ІМРЦ обмежує рівень мінімальної ціни тільки на сторінках інтернет-магазинів.

Для просування нових або стимуляції продажу певних категорій товарів виробник або постачальник може застосувати політику мінімальних роздрібних цін в період промо-акцій (Promotional MAP (PMAP) policy). В цьому випадку рітейлер може знизити ціну нижче рекомендованої, аргументуючи її політикою “PMAP».

Формування і функції РРЦ

Виробник не бере рекомендовану роздрібну ціну «зі стелі», а формує шляхом аналізу таких чинників, як

  • оренда або обслуговування виробничих площ;
  • податки;
  • вартість оплати праці;
  • маркетингові витрати;
  • ситуація на ринку (конкурентоспроможність);
  • норма прибутку та ін.

Оцінка цих складових дозволяє формувати таку РРЦ, яка забезпечить бажану величину маржі і плановий прибуток для всього ланцюжка: від виробника до роздрібного продавця. В цьому і полягає функція РРЦ.

Дотримання єдиної цінової політики (Universal Price policy (UPP) – Універсальна Цінова політика) дозволить всім учасникам ринку, як в офф-лайн, так і онлайн магазинах, отримувати стабільний прибуток.

Бажання реалізувати товар за ціною вище РРЦ може призвести до зниження рівня продажів, від чого постраждає, як сам роздрібний продавець, так і виробник.

І зворотна ситуація – демпінг продавця. У цьому випадку позитивний результат – зростання рівня продажів – може бути недовгий час. Надалі ринок обрушиться і конкуренти також почнуть демпінгувати, що призведе до зменшення маржі і прибутку для всіх учасників.

Серйозні продавці, які планують працювати на ринку довго і продуктивно дотримуються РРЦ і стежать за тим, щоб конкуренти не опускали ціни нижче рекомендованого виробником рівня. У випадках виявлення порушення починає діяти виробник. Якщо переговори про підняття роздрібної ціни до рекомендованого рівня не дають ніяких результатів, то на продавця можуть бути накладені штрафні санкції аж до повного припинення співпраці.

Таким чином, зниження або підвищення ціни щодо рекомендованої завжди призведе до небажаних наслідків. В одному випадку – це зниження попиту і, відповідно, продажів, в іншому – валовий прибуток виявиться набагато менше запланованого.

Ціноутворення, засноване на РРЦ

У рітейлі застосовуються різні стратегії ціноутворення. Стратегія ціноутворення, що базується на РРЦ, стандартизує роздрібні ціни для всіх продавців. Простота і зручність такої стратегії без необхідності розраховувати підсумкову ціну продажу. Але при цьому рітейлери можуть втратити конкурентну перевагу, якщо вона базується на цінах.

Законодавство України про ціноутворення в торгівлі

 

Регулювання ціноутворення державою використовується в усіх розвинених країнах.

Але держава безпосередньо не займається формуванням мінімальної або максимальної роздрібної ціни на більшість категорій товарів.

Відповідно до ст.12 Закону України «Про ціни та ціноутворення» п.1

«1. Державні регульовані ціни запроваджуються на товари, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, мають істотну соціальну значущість, а також на товари, що виробляються суб’єктами, які займають монопольне (домінуюче) становище на ринку. Державні регульовані ціни можуть запроваджуватися на товари суб’єктів господарювання, які порушують вимоги законодавства про захист економічної конкуренції.»

Іншими словами, держава контролює ціноутворення на такі категорії товарів, як тютюнова та алкогольна продукція, паливо, медикаменти та деякі види імпортних товарів. У цьому випадку регулятор сам встановлює мінімальну і максимальну ціну, а до порушників цінової політики можуть застосовуватися штрафні санкції.

Наприклад, у січні 2022 року Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про державне регулювання цін на соціально значущі продукти харчування, такі як хліб, олія, яйця, молочні продукти тощо. Згідно з цим документом, торговим організаціям заборонено встановлювати націнку понад 10% на ці товари. На більшість же категорій товарів РРЦ формує та контролює дотримання цінової політики виробник чи постачальник.

Наслідки недотримання РРЦ для продавців

Роздрібні продавці, особливо новачки на ринку, не відразу розуміють, чому продавати товари за ціною нижче рекомендованої погано. Вони бачать лише високий рівень продажів і товарообігу, але така позиція недалекоглядна. Насправді наслідки заниженої  ціни виявляються набагато більш неприємними.

  • Незважаючи на високий показник товарообігу, рівень прибутку сильно знижується і прагне до 0.
  • Постачальник може відмовитися відвантажувати товар.
  • Підйом закупівельної ціни. Виробник може відмовити роздрібному продавцю в знижці або підвищити ціну відвантаження.
  • Відмова від співробітництва та заборона на продаж товарів бренду. Якщо переговори про РРЦ зайшли в глухий кут і продавець вперто не бажає її дотримуватися, то виробник може відмовитися від подальшої співпраці і заборонити продавати товари свого бренду. Відмова від видалення продукції зі сторінок торгового майданчика (магазину) може привести опонентів до суду, який в переважній більшості випадків стає на бік правовласника (товаровиробника). Це загрожує не тільки судовими процедурами і зіпсованою репутацією, але і повним блокуванням інтернет-магазину.

Контроль рекомендованих цін здійснюють, як правило, виробники чи постачальники. Вони найбільше зацікавлені у розвитку та підтримці високої репутації бренду. Проте чимало і рітейлерів, які теж зацікавлені усунення демпінгу на ринку. Через несумлінних конкурентів вони втрачають продаж. Залишається два шляхи: або самим знижувати ціни і втрачати маржинальність або звернеться до постачальника з проханням вжити заходів. Як показує практика, багато підприємців йдуть другим шляхом. Серед клієнтів Price Control є інтернет-магазини, які купують послугу «Моніторинг цін», щоб виявити конкурентів, які встановлюють демпінгові ціни та надати цю інформацію виробнику або постачальнику.

Послуга Price Control «Контроль цін в інтернеті (Антидемпінг)» – ефективний інструмент для усунення цінових порушень на ринку e-commerce.

Моніторинг цін і коригування РРЦ

РРЦ – не статичний показник і, в залежності від кон’юнктури ринку і економічних умов, може коригуватися. І виробники, і продавці змушені пристосовуватися до динамічних змін.Більшість виробників відстежують роздрібні ціни, за якими реалізується їх товар. Ручний моніторинг можуть проводити як співробітники виробника, так і сторонній підрядник, який надає послуги автоматизованого моніторингу.

ррц це

АВТОМАТИЗОВАНИЙ МОНІТОРИНГ ЦІН В ІНТЕРНЕТІ

скоротить Ваші витрати на оплату рутинної роботи Ваших співробітників і дозволить щодня отримувати актуальну інформацію про ціни на Ваш товар на ринку.

Коли настає потреба в коригування роздрібних цін продавців, виробник або його представник – постачальник, – починають переговори з продавцем про зміну цінової політики.

У разі відмови роздрібної компанії приймати цінову політику виробника, до нього можуть застосувати штрафні санкції у вигляді позбавлення бонусів, підвищення закупівельної ціни, відмови в сервісному обслуговуванні і зміни в умовах оплати. Якщо ці методи не допомагають, з таким ритейлером можуть взагалі розірвати партнерські стосунки.

Роздрібні продавці можуть знижувати РРЦ за погодженням з виробником в період проведення промо-акцій. Великі ж ритейлери можуть дозволити собі встановлювати ціни нижче РРЦ завдяки високій маржинальність і товарообігу.

мрц це

Послуга Price Control «КОНТРОЛЬ ЦІН В ІНТЕРНЕТІ (АНТИДЕМПІНГ)» – ефективний інструмент для усунення цінових порушень на ринку e-commerce..

 

Моніторинг цін в інтернет-магазинах Price Control

Стрімкий розвиток ринку eСommerce змушує виробників автоматизувати процеси перевірок цін інтернет-магазинів.

Сервіс Price Control пропонує використовувати автоматизовані інструменти моніторингу та дає можливість відстежувати рекомендовані ціни як у партнерів, так і ціни конкурентів на необхідну номенклатуру. Зручні формати аналітичних звітів та можливість збирати статистику у вигляді графіків, таблиць та діаграм задовольнять вимоги кожного клієнта.

Для вирішення нетривіальних завдань доступна спеціальна розробка програмного забезпечення та звітів моніторингу.

що таке ррц

ПРИКЛАДИ ЗВІТІВ МОНІТОРИНГУ (Завантажити)

що таке мрц

Збір даних можна налаштувати від одного до 24 разів на добу в будь-який зручний для клієнта час. У Особистому кабінеті є можливість відстежити першого порушника рекомендованої ціни.

 

Контроль МРЦКомпанія Price Control вже протягом 4 років допомагає стежити за ситуацією на динамічному і високо конкурентному ринку e-commerce. Найбільш ефективним інструментом для контролю цін на товари є автоматизований моніторинг. Він допомагає своєчасно виявити порушників РРЦ і захистити репутацію свого бренду.

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!







    +38 098 990 22 39
    info@pricecontrol.com.ua

    7 Comments

    1. Анна Фролова

      В мене магазин колясок і товарів для новонароджених. Свого часу в гонитві за продажами й боротьбі з конкурентами опускала ціни на найбільш популярний бренд колясок. Конкуренти донесли і вже 10 років компанія-імпортер зі мною ні на яких умовах не хоче співпрацювати. Більшість клієнтів альтернативи чи аналоги не влаштовуютьта вони йдуть в інші магазини. Ось так в гонитві за копійкою упустила сотні тисяч

      Reply
    2. Ирина

      Дуже корисна стаття. Радила б її почитати своїм конкурентам. Вони не вірять у те, що дотримання рекомендованої ціни через деякий час принесе їм більший прибуток, ніж ті три копійки, які вони отримують зараз.

      Reply
    3. Юрій

      РРЦ – це корисна річ в торгівлі. В мене є свій магазин. Ми працюємо з постачальниками, які транслюють нам рекомендовані ціни виробника, по яких ми і продаємо. Це дуже зручно: по-перше, не потрібно весь час моніторити конкурентів і вигадувати стратегію ціноутворення, а по-друге, як добросовісний партнер, отримуємо від нашого постачальника час від часу бонуси.

      Reply
    4. Степан Петрович

      Стаття дуже корисна, але ж якби усі дотримувались РРЦ, то усі продавці могли б нормально заробляти. В мене інтернет-магазин сантехніки. Але ж зараз, особливо під час локдауну, дуже багато стало конкурентів. Вони прийшли з базарів і торгують, як на базарі: як хочуть. В таких умовах важко дотримуватися РРЦ. Звичайно, постачальник вимагає, але, коли ставлю рекомендовану роздрібну ціну, мої продажі падають, як тільки знижую ціну, клієнти повертаються. Потрібно, щоб хтось контролював РРЦ, а порушників штрафували. Тоді для усіх будуть однакові умови.

      Reply
    5. Тетяна Федорова

      Дійсно, виробники не встановлюють РРЦ, як їм заманеться. В цю цифру вкладені не тільки їхні витрати та комерційні інтереси, але ж й інші економічні фактори, що можуть забезпечити продавцям достойний прибуток. Не бачу сенсу знижувати ціни, хіба що під час сезонного розпродажу або «чорної» п’ятниці.

      Reply
    6. Іван

      Виробники не мають права по закону вимагати дотримання РРЦ.

      Reply
    7. Сергій

      Так. Але вони можуть припинити відвантажувати вам товар і, коли в черговий раз, доведеться до них звернутися, ви отримаєте відповідь: наразі увесь товар зарезервований, звертайтеся до наших менеджерів пізніше… А це означає ніколи.

      Reply

    Submit a Comment

    Your email address will not be published.

    four + seven =

    5/5 - (6 votes)