Взаємовигідна співпраця між товаровиробником й продавцем завжди базується на дотриманні рекомендованої роздрібної ціни. РРЦ – це та ціна, яку необхідно встановлювати для продажу товару роздрібному споживачу.

Функції РРЦ

Не варто думати, що РРЦ виробники беруть «зі стелі». Перш ніж назвати якусь конкретну цифру, проводиться багато аналітичної роботи: оцінка бізнесу, ситуації на ринку, витрат. РРЦ є ефективним інструментом для отримання максимального рівня товарообігу й прибутковості не тільки для виробників, але й для магазинів-партнерів. Роздрібним продавцям, які хочуть підвищити свій прибуток за рахунок встановлення ціни вище рівня рекомендованої, для початку варто проаналізувати ситуацію на ринку, досконально вивчивши попит та його динаміку. В іншому випадку можна отримати падіння продажів, що не вигідно ні продавцеві, ні товаровиробнику.

Прагнення зменшити рівень РРЦ часто викликає ситуацію на ринку, при якій продажі у одного злітають, а у інших продавців падають. Це призводить до безладу та з’являється небезпека «обвалення» ринку в цілому. Подібна ситуація веде до значних репутаційних втрат для бренду та його виробника. У будь-якому випадку валовий дохід продавця буде на значно нижче, ніж при реалізації товару за рекомендованою роздрібною ціною.

Серйозні продавці, які планують працювати на ринку довго й продуктивно дотримуються РРЦ та стежать за тим, щоб конкуренти не опускали ціни нижче рекомендованого виробником рівня. У випадках виявлення порушення починає діяти виробник. Якщо переговори про підняття роздрібної ціни до рекомендованого рівня не дають ніяких результатів, то на продавця можуть бути накладені штрафні санкції навіть до повного припинення співпраці.

Наслідки недотримання РРЦ для продавців

Роздрібні продавці, особливо новачки на ринку, не відразу розуміють, чому продавати товари за ціною нижче рекомендованої погано. Вони бачать лише високий рівень продажів та товарообігу, але така позиція є недалекоглядною. Насправді наслідки заниження ціни набагато більш неприємні.

  • Незважаючи на високий показник товарообігу, рівень прибутку сильно знижується й прагне до 0.
  • Постачальник може відмовитися відвантажувати товар.
  • Підйом закупівельної ціни. Виробник може відмовити роздрібному продавцю в знижці або підвищити ціну відвантаження.
  • Відмова від співробітництва та заборона на продаж товарів бренду. Якщо переговори про РРЦ зайшли в глухий кут й продавець вперто не бажає її дотримуватися, то виробник може відмовитися від подальшої співпраці та заборонити продавати товари під своїм брендом. Відмова від видалення продукції зі сторінок торгового майданчика (магазину) може привести опонентів до суду, який в переважній більшості випадків стане на бік правовласника бренду. Це загрожує не тільки судовими процедурами чи зіпсованою репутацією, але й повним блокуванням інтернет-магазину.

РРЦ та все, що потрібно про неї знатиКомпанія Price Control вже протягом 4 років допомагає стежити за ситуацією на динамічному і високо конкурентному ринку e-commerce. Найбільш ефективним інструментом для контролю цін на товари є автоматизований моніторинг. Він допомагає своєчасно виявити порушників РРЦ та захистити репутацію свого бренду.

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!







РРЦ та все, що потрібно про неї знати

+38 (094) 892-51-25
info@pricecontrol.com.ua