Спочатку про термінологію:  контрольна закупівля в нашому контексті – це процес реального або фіктивного придбання товару для з’ясування та документування того, хто, де, чим і за якою ціною торгує.

Коли і кому вона буває потрібна:  тому, хто хоче з’ясувати яким чином на сайт того чи іншого інтернет-магазину потрапляє продукція, яка його цікавить.

Досить часто буває, що під час зустрічі дилерів тієї чи іншої торгової марки домовилися про блокаду  інтернет-магазину, що демпінгує. Підписали меморандуми, урочисто випили горілки … На наступний день всі зайшли на Hotline або розгорнули свої звіти з моніторингу цін в інтернеті, а товар на інтернет-магазині демпінгері як продавався, так і продається далі.

Ще один варіант – інтернет магазин торгує товаром ваших торгових марок, але ви їх не завозили і звідки вони потрапляють в країну не знаєте. Можлива і торгівля інтернет-магазинів контрафактним товаром, коли під вашим брендом споживачеві впарюють низько якісну підробку. Іноді  інтернет магазин і не думав торгувати вашою продукцією, але реально завів її в асортимент товарів для продажу та ще за демпінговою ціною, щоб при переході потенційних клієнтів на цю сторінку, або при дзвінку по цій продукції, запропонувати потенційному клієнтові товар іншого виробника.

У всіх наведених вище і ряді інших випадків єдиним способом дізнатися ланцюжок поставки товарів в цей інтернет-магазин є контрольна закупівля.

Варіанти закупівель бувають досить різними і залежать від завдання, яке стоїть перед вами.

Перший – найпростіший:  на сайті інтернет магазину або в телефонному режимі спробувати замовити товар, що вас цікавить, з наступною відмовою від закупівлі. Його плюс в простоті і дешевизні.

Він дозволяє вирахувати перемикачів на товари конкурентів, терміни поставки, реальну ціну продажу.  Якщо ви попросите виписати рахунок, можете дізнатися, які юридичні особи стоять за продажами через цей інтернет-магазин. Його мінус, частіше за все не вдається з’ясувати, хто стоїть за постачанням на цей інтернет ресурс.

Другий спосіб – замовити доставку товару через одну із служб доставки з подальшою відмовою від товару в пункті отримання. Найбільший його плюс – при візуальному огляді товару і документів можна за серійними номерами, гарантійним талонами, паспортами товарів з’ясувати реальний шлях потрапляння товару в інтернет-магазин. Мінусом можна вважати значне подорожчання процесу закупівлі. Доведеться оплачувати час і трансфер закупника, послуги з доставки товару в обидва кінці по тарифам перевізника (інтернет-магазини зазвичай просять передоплату за доставку).

Третій спосіб – реальне придбання товарів на інтернет ресурсі з повною оплатою доставки та вартості товару. Він дозволяє детально досліджувати товар і документи на нього. Це самий витратний спосіб, але необхідний при документуванні фактів контрабанди і контрафакту.

Проблеми при контрольних закупівлях виникають відразу після другої, третьої закупівлі. Інформація про їх проведення миттєво поширюється в інтернет середовищі. Стають відомі телефони з яких закуповують, прізвища закупівельників, міста та адреси, звідки замовляється продукції, іноді доходить до прямих погроз …

Рішення – доручити процес закупівель професіоналам, які знають потенційні проблеми цієї діяльності та шляхи їх усунення.

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!