моніторинг цін маркетплейсівГоловним поштовхом у розвитку ринку інтернет-продажів став Covid-19 та пов’язані з ним карантинні заходи та обмеження. Якщо раніше експерти прогнозували поступовий розвиток ринку e-commerce, то у 2020 році став переломним, змусивши багатьох продавців та покупців йти у всесвітнє павутиння. Карантин 2020-2021 років суттєво змінив «розстановку сил» у торгівлі. Звичка купувати в інтернеті, сформована за кілька місяців карантинних обмежень, незважаючи на відновлення роботи ринків, ТЦ та стаціонарних магазинів. Якщо раніше значну частку продажів становили гаджети та побутова техніка, то на даному етапі в мережі купують усі (аж до ліків та дрібних побутових товарів). Замовлення продуктів через інтернет-сервіси ще пару років тому для основної маси споживачів було якоюсь дивиною і найчастіше на великі суми, то зараз, подолавши свої страхи та побоювання щодо покупок в онлайн-магазинах, клієнти замовляють товари постійно, замінюючи таким чином походи в найближчі супермаркет або аптеку.

За даними групи компаній EVO у 2020 році українці купили товарів на онлайн-ринку на 41% більше, ніж у 2019 році, а загальна сума покупок становила 107 млрд. гривень. Тенденція розвитку та популяризації маркетплейсів стає все більш «гучною». Незважаючи на постійний приріст та появу нових інтернет-продавців, щодо загального обсягу продажів частка, що припадає на маркетплейси, зростає. Наприклад, замовлення на сайтах компанії EVO (Crafta.ua, Prom.ua, Bigl.ua, IZI.ua, Shafa.ua) зросли на 42% щодо 2019 року. Також Розетка та Епіцентр розширили свої частки ринку та зміцнили позиції.

Моніторинг цін маркетплейсів – щоденне відстеження цін та наявності товарів у продавців, знижках та акційних пропозиціях. В даний час це один із найефективніших способів боротьби з демпінгом. Процес моніторингу здійснюється спеціальним ПЗ – парсерами цін. Найбільшу ефективність показують у зв’язці з регулярним пошуком представленості товарів торгової марки на продаючих ресурсах.

Парсер для цінового моніторингу – спеціалізоване ПЗ, що дозволяє в автоматичному режимі збирати інформацію про ціни на товари, на заздалегідь позначених інтернет-ресурсах, та її подальшу візуалізацію у вигляді звітів, графіків та ін.

Моніторинг цін Розетка – система ПЗ, що дозволяє вирішити задачу контролю цін продавців на маркетплейсі Rozetka.ua. Програми в автоматичному режимі виявляють усі пропозиції щодо обраних товарів на маркетплейсі, фіксують роздрібні ціни та подають у зібрані дані у вигляді звіту. Це дає можливість відстежувати динаміку цін за певний період, і побачити актуальний зріз цін.

Регулярний парсинг цін hotline – автоматичний процес збору даних про товарні пропозиції магазинів у розрізі інтернет-каталогу товарів, що дозволяє вчасно виявляти продавців-порушників та магазини-перемикачі та проводити з ними роботу щодо дотримання цінової політики вашого бренду.

Регулярний парсинг цін hotline – автоматичний процес збору даних про товарні пропозиції магазинів у розрізі інтернет-каталогу товарів, що дозволяє вчасно виявляти продавців-порушників та магазини-перемикачі та проводити з ними роботу щодо дотримання цінової політики вашого бренду.

Маркетплейси Украіни наступають

Стрімка поява нових гравців на ринку e-commerce та масштабування вже існуючих лідерів стала головною тенденцією у світі. Маркетплейси стали найбільш популярними торговими платформами, з початку пандемії.

Amazon, що є світовим лідером, наочно показав, що формат маркетплейсів – найкращий варіант, який дозволяє зробити максимальне охоплення ринку і в більш короткий термін масштабувати бізнес. До кінця 2020 року половина ринку інтернет-продажів США належала Amazon.

Що ж до українського інтернет-ринку, то він також активно розвивається. Найбільші інтернет-магазини, такі як “Алло” або “Епіцентр”, стали надавати свої «майданчики» для зовнішніх продавців, що дозволяє розширювати асортимент і залучати на ресурс нових покупців.

Інтернет-магазин «Алло» спочатку був продавцем електроніки, а зараз це маркетплейс з досить широким асортиментом, як власного товару, так і SKU партнерів. Спеціалізований магазин фототоварів F.ua також масштабувався. Тепер на його сторінках можна знайти не лише техніку, а й косметику, корм для тварин та інші категорії товарів.

Мониторинг цен розетка

Маркетплейс Skidka.ua співпрацює з провідними гравцями ринку і на його сторінках розміщені товари з найбільших інтернет-магазинів США, Китаю, Європи та України.

Нещодавно великий інтернет-магазин Rozetka, нині маркетплейс, у перші ж дні пандемії почав надавати таку послугу, як адресна доставка продуктів харчування. У березні 2020 року за 2 тижні на Rozetka стрімко зріс продаж у таких категоріях: товари для творчості на 280%, товари для фітнесу на 250%, книги на 40%, а настільні ігри більш ніж на 150%. На сьогоднішній день асортимент маркетплейсу налічує близько 4 млн. найменувань товарів, а продажів ¼ генерується на ресурсі «орендарями».

 

Активне перетворення та масштабування інтернет-магазинів призводить до того, що маркетплейси витісняють із ринку дрібний і навіть середній бізнес. Адже вони не можуть запропонувати покупцям величезний асортимент товарів, можливість оплати та доставки декількома способами, додаткові знижки, акції, бонусні пропозиції та програму лояльності.

Конкурувати з такими гігантами неможливо, тому багато продавців просто зникають з ігрового поля. Підприємці, щоб вижити в нинішній нестабільній епідеміологічній та економічній ситуації, мають лише один шлях – піти в онлайн-продажі. Проте, щоб перетворити невеликий роздрібний магазин на інтернет-магазин потрібно серйозні фінансові вливання: створення та наповнення сайту, його просування, реклама та розміщення на хостингу, але найдорожчий ресурс – це час.

Щоб інтернет-магазин з’явився на першій сторінці пошукової видачі google, потрібен мінімум рік активної роботи з реклами та просування сайту. Тому єдиний вихід у даній ситуації, що залишився, – йти за купівельною аудиторією на маркетплейс. Для роботи на ньому достатньо створити каталог товарів з фото та описом, а все «чорну» роботу з SEO-оптимізації, просування сайту та логістики бере на себе маркетплейс.

Звичайно, це все не безкоштовно і кожен мерчант платить комісійні маркетплейсу. Їх розмір та умови оплати на кожній платформі свої. Наприклад, на Prom.ua розмір річної плати за оренду магазину становить від 6 до 12 тис. гривень і залежить від кількості представлених товарів. Rozetka ж бере комісію з кожного проданого товару.

Демпінг цін на маркетплейсах

моніторинг цін розеткаВ основі комерційної політики маркетплейсів лежать доступні демократичні ціни. Новинки асортименту часто можна зустріти за цінами, близькими до закупівельних. Таке можливе завдяки вигіднішим цінам та знижкам від постачальників, що є недоступним для звичайного роздрібного магазину.

Та ще й високий рівень конкуренції на ресурсі змушує мерчантів демпінгувати ціни. Адміністрація маркетплейсів не бере на себе функцію ‘контролера роздрібних цін’, тому часто демпінг і процвітає на подібних торгових майданчиках. У боротьбі за виживання продавці використовують усі кошти, до того ж на ресурсах немає жодних меж та штрафних санкцій, тож занижувати ціни можна безкінечно.

Покупцеві залишається вибрати продавця з найвигіднішою пропозицією. Також великою популярністю у споживачів стали користуватися прайс-агрегатори – онлайн каталоги, де можна знайти та порівняти ціни на той самий товар у різних магазинах. Це значно економить час і полегшує пошук найвигіднішої пропозиції на ринку.

Багато онлайн-продавців вважають за краще не вкладатися в рекламу та просування власного сайту, а просто голосно заявити про себе на прайс-агрегаторі hotline за допомогою демпінгової ціни. Орієнтуються за цінами на цьому прайс-майданчику не лише покупці, а й продавці. Починає демпінгувати один, як за ним решта магазинів також знижують ціни.

Причини процвітання демпінгу на маркетплейсах

Наведені вище фактори є не єдиними причинами, з яких на маркетплейсах процвітає демпінг.

По-перше, на маркетплейсах все відбувається виключно за внутрішнім регламентом ресурсу. Торгові майданчики регулярно проводять конкурентний моніторинг і встановлюють поріг цін, вище якого мерчанти не можуть реалізовувати свої товари. Припустимо, продавець реалізує товар у рамках РРЦ, щоб підвищити маржинальність SKU, клієнтські відгуки позитивні, а продаж стабільний. Все йде як слід, але тут маркетплейс вирішує зробити розпродаж або акцію, або знизити ціни після проведення конкурентного цінового моніторингу. І продавець опиняється в незавидній ситуації: або грати за правилами торгового майданчика та втрачати частину свого прибутку, або залишити ціни колишніми, але тоді показ товару на маркетплейсі буде заблоковано. Вибір, як кажуть, очевидний. Якщо ж у продавця є ще власний сайт, то швидше за все ціни там виявляться вище (на рівні, рекомендованому постачальником), ніж на маркетплейсі.

По-друге, у прагненні підвищити свою конкурентоспроможність продавці знижують ціни. Адже, на тому ж prom.ua можуть бути десятки, а то й сотні пропозицій щодо продажу одного і того ж товару. Майже у 100% випадків покупець піде до того магазину, де дешевше, тому у боротьбі за клієнтів мерчанти використовують усі доступні кошти.

По-третє, використання сайтів-сателітів для просування бізнесу та підвищення трафіку на основних інтернет-ресурсах. Активний перехід продавців в онлайн-простір змусив постачальників посилити контроль і посилити «каральні» заходи щодо демпінгерів. Сваритися з вендорами і ставити під удар свій бізнес ніхто не хоче, а ось продавати більше хочуть усі, тому багато продавців шукають способи, як продавати товари за цінами нижчими за конкурентів (нижче за РРЦ), але при цьому бути порядним партнером в очах постачальників. Саме для цього використовують мережі сайтів-сателітів або сторінки на маркетплейсах, на яких товари продаються за зниженими цінами. Вендорам не завжди вдається відстежити, кому ж насправді належить той чи інший магазин, лише проведення контрольної закупівлі допоможе прояснити ситуацію, але не всі на неї наважуються.

Боротьба з демпінгом на маркетплейсах

парсинг цін маркетплейсівДемпінг загрожує вендорам серйозними комерційними та репутаційними втратами. Він може звести нанівець всі довго і ретельно вибудовувані стратегії продажів і просування бізнесу і навіть стати причиною закриття компанії. Важкі ситуації вимагають рішучих заходів, тому насамперед вендори повинні взяти ситуації в руки та встановити жорсткий контроль цін на ринку. Моніторити не лише магазини, але й маркетплейси, а також прайс-агрегатори. А до злісних демпінгерів застосовувати штрафні санкції, аж до видалення товарів вашого бренду зі сторінок магазину.

Демпінг народжується не лише на маркетплейсах, а й на онлайн-каталогах (прайс-агрегатор hotline). Тому, моніторинг цін на hotline – невід’ємна частина антидемпінгових заходів та контролю роздрібних цін у сфері e-commerce.

маркетплейси України Бізнес успешен, коли він під контролем і ніяка мелочь не залишається вне поля зору. Щоб довести процвітання необхідний регулярний моніторинг і контроль цін, особливо на ринку електронної комерції, де динаміка та рівень конкуренції зашкалюють. Компанія Price Control розробила ефективну систему для ефективного автоматичного щоденного моніторингу цін на маркетплейсах і прайс-агрегаторах. Обращайтесь і переконайтеся самі в якостi наших послуг.

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!

14 Comments

  1. Александр

    Маркетплейси – дуже зручне явище. Всі продавці в одному місці. Вважай як великий відкритий ринок, де все ціни прямо перед тобою, вибирай, яка тобі більше підходить. Я вважаю, майбутнє торгівлі саме за маркетплейсамі, через їх зручності. Тим більше будь-якого рівня продавець має можливість вийти на маркетплейс через низькі витрат на перенесення. Загалом, відмінна річ.

    Reply
  2. Роман

    Пряма робота виробника з майданчиком генерує хороші продажі і виробнику вигідно працювати безпосередньо з маркетплейсами. Плюс до цього те, що виробник безпосередньо має зв’язок зі своїми клієнтами: вони можуть читати відгуки і збирати статистику. Працюючи через прокладки (дистриб – продавець) ці відгуки до них банально не доходять і ні про який зворотний зв’язок говорити не доводиться. Тому майбутнє за маркетплейсами.

    Reply
    • Рома Н.

      Для того, щоб товаровиробник прийняв правильне рішення, де продавати товари в Україні, він має відповісти на запитання: де найбільше й найчастіше купують роздрібні покупці, його потенційна клієнтська аудиторія. На сьогодні незаперечну пальму першості утримують маркетплейси, дошки оголошень та, можливо, онлайн гіпермаркети, які ось-ось стануть маркетплейсами. Розумно, вкластися у власний сайт, але розраховувати, що з нього буде основний потік клієнтів не можна, занадто багато праці й фінансів потрібно вкласти в просування та рекламу, перш ніж це дасть результати. Тому вибір на користь маркетплейсів очевидний

      Reply
  3. Влад

    За останній рік обсяг продажів через Інтернет збільшився на 200% в порівнянні з показниками за повний 2019 рік. Нічого дивного, адже більшість торгових центрів і стаціонарних магазинів довгі тижні були закриті, а покупці освоювали нову систему покупок – через всесвітню павутину. Давно відомо, що найвигідніші ціни на побутову техніку і гаджети — в інтернет-магазинах, але ось замовляти таким чином продукти, медикаменти або товари першої необхідності для переважної частини покупців було незвично і страшно. Тепер це робить кожен другий.

    Reply
  4. Тарас

    У маркетплейсів добре розвинена система лояльності. Тому різні системи знижок, в тому числі накопичувальні, публікація реальних відгуків, акції, пункти самовивозу змушують покупців здійснювати покупки на цих майданчиках, а не в звичайних інтернет-магазинах. І тим більше, не в супермаркетах, як було ще зовсім недавно. Тому майбутнє за маркетплейсами.

    Reply
    • Ольга

      маркетплейсі України справді мають дуже привабливі умови для роздрібних покупців, ще й ціни дещо нижчі, ніж у стаціонарних магазинах та товари нормального вигляду. Зайдіть в ту ж саму Zara в будь-якому ТЦ, особливо в період акцій та розпродажів. Таке враження, що в цих речах вже 3 покоління воювало, багато забруднилося косметикою, без гудзиків, блискавки зламані, а з онлайн-магазинів приходить все нове чисте, ні ким до цього не одягнене, розумієш за що платиш, щей подарунки й бонуси дають

      Reply
    • Андрей

      торгові майданчики України дають покупцям дуже багато привабливих бонусів та інших «плюшок», які не можуть собі дозволити звичайні магазини, саме тому туди й йдуть роздрібні покупці, а відповідно йдуть продавці. Звичайно, власний сайт потрібен та важливий, але його розкрутка, підтримка та просування вимагають й фінансів, й найголовніше – часу, яке в більшості випадків підтискає, а терміни “горять”. Тому конкурувати з маркетплейсами безглуздо, треба конкурувати на них.

      Reply
  5. Михайло

    Завдяки маркетплейсам можна відкрити для себе нову аудиторію, тому що товар, що продається, можуть помітити люди, які спочатку не планували його купувати або навіть не знали про його існування. При розвитку власного сайту таке навряд чи трапиться. А ще маркетплейси вміють утримувати потенційних клієнтів і змушувати їх повертатися за рахунок продуманих маркетингових інструментів. Такі інстурменти дають на сьогоднішній день тільки вони, а в майбутньому будуть давати ще більше переваг.

    Reply
    • Вано

      Найкращі платформи для продажу України – це Розетка, Алло та ОЛХ. Ось на них й треба розташовуватися. Зрозуміло, що є інші ресурси, але вони не принесуть й 1\3 тих покупців, які можуть принести ці сайти. Звичайно, це за умови, що ви розмістите там нормальний контент, адже гарне зображення товару – запорука успіху та конкурентну ціну.

      Reply
  6. Леха

    Появление маркетплейсов такое же явление как в свое время интернет. Кто первым успеет освоить на приличном уровне данный инструмент будет получать колоссальный профит от бизнеса. Прогресс двигается вперед и остановить его нет возможностей.

    Reply
    • Гена

      Згодна. Торгові майданчики типу ОЛХ давно вже добре зарекомендували себе й стабільно приносять інтернет-магазинам клієнтів. Кому це було зрозуміло давно, вже неодноразово похвалив себе за прозорливість. Адже далеко не у всіх компаній є можливість просувати свій сайт, рекламувати та ін. А маркетплейси – це взагалі – онлайн-торгові центри, особливо, якщо він не вузькоспрямований. Дуже зручно, що різні товари зібрані в 1 місці й не треба скакати по пошукачам та сайтом у пошуку потрібного.

      Reply
  7. Зоряна

    торгові майданчики розвиваються активно не лише на Україні через карантин, обмеження та закриття більшості ТЦ. Це вже давно загальносвітова тенденція. Америка давно й щільно сидить на Амазоні, та замовляють із нього все, що завгодно в будь-яку точку штатів. Аліекспрес «захопив» весь світ, ось де можна знайти все, що завгодно, від бісеру до меблів. Тому еру маркетплейсів в Україні називати тимчасовим явищем та випадковим збігом обставин – безглуздо.

    Reply
  8. Олексій

    Коли вирішуємо купити якусь дорогу техніку чи річ, то завжди спочатку подивимося її у стаціонарному магазині, почитаємо відгуки, потім вивчаємо торгові майданчики україни списоком та знаходимо там найкращу пропозицію за ціною, умовами доставки та сервісним обслуговуванням. Купуємо в інтернеті вже давно, це вигідно й точно техніка не користована, вона не стояла на вітрині, без подряпин та інших недоліків.

    Reply
  9. Дмитро

    Головний торговий майданчик України – це Розетка й сперечатися із цим безглуздо. З нею хочуть працювати всі імпортери та виробники, та й багато інтернет-магазинів, але таке завдання далеко не всім по зубах. Мало того, що туди потрібно потрапити, потрібно ще й правильно вибудувати власну роботу (моніторинг цін ринку, аналітику тощо) та розуміти алгоритми роботи маркетплейсу. Якщо не займатися цим питанням, то дуже скоро вас «попросять» з майданчика, як низькомаржинальний товар.

    Reply

Submit a Comment

Your email address will not be published.

three × 3 =

4.8/5 - (31 votes)