Моніторинг цен в Інтернет: задачі, які вирішує сервіс Price Control

Моніторинг цін в Інтернеті є одним з найбільш ефективних маркетингових інструментів для бізнесу, який може вирішити кілька задач.

  1. Моніторинг конкурентів. Без актуальної інформації про ціни на ринку ні одна компанія не зможе встановити конкурентоспроможну вартість свого товару.
  2. Моніторинг цін в інтернет-магазинах. Щоденний автоматизований моніторинг дозволить виробникам і дистриб’юторам з’ясувати, хто з їх партнерів порушив цінову політику компанії.

Більше 100 клієнтів користуються сервісом Price Control для рішень подібних задач, а також можливістi власного парсера забезпечують індивідуальний підхід до виконання кожного запиту.

У цьому огляді зупиннимось на основних можливостях сервісу Price Control і його перевагами перед конкурентами.

 

Пошук представлень торгової марки в Інтернеті

Моніторинг цін інтернет-магазинів для виробників і постачальників необхідний для виявлення  продавців, які регулярно використовують демпінг. Чи завжди постачальник знає всі інтернет-ресурси, на яких представлений його товар?

Як виявилося, далеко не завжди. Зазвичай обсяг інформації про продавців охоплює не більше 30-50 великих ціннообразующих гравців на ринку.

Для ефективного моніторингу та досягнення цілі ми рекомендуємо клієнтам автоматичний пошук представлення його торгових марок на всіх вітчизняних інтернет-магазинах  i ресурсах. Автоматизована програма пошуку сканує сторінки Google Search і всі можливі торгові майданчики. Дані виводяться в зручні інформаційні відчеты у форматі XLSX . Так, замовник отримає інформацію про всіх продавців його продукції на ринку електронної комерції.
Завантажити зразки звітів з пошуку представленості

Як працює “Пошук представленностi” запитайте у нашого фахiвця

моніторинг ціноутворення



    Налаштування збору даних та матчинг

    Більшість сервісів моніторингу на ринку пропонують клієнтам самостійно виробляють настройку збору даних і створюють поставку своїх товарів з асортиментом інтернет-магазинів або беруть окрему плату за цю послугу.

    Сервіс Price Control берет цю задачу на себе абсолютно бескоштовно. Ми пропонуємо три варіанти складання: автоматичний, ручний і автоматичний з ручною перевіркою.

    Автоматичний матчинг — автоматизоване забезпечення вашого асортименту з товаром на сайті інтернет-магазинів.

    Асортимент виробників та інтернет-магазинів оцінюється тисячами товарів, тому автоматичний матчинг є основою для швидкого та точного моніторингу цін на ринку електронної комерції. Система, яку ми розробили, збирає інформацію з потрібних сторінок або сайтів і автоматично находить товари, ідентичнi асортиментe замовника. Тепер, щоб обробляти тисячі SKU, ми ви витрачаємо всього кілька годин. Більш того, оновлення бази для моніторингу може відбуватися за кожним запитом клієнта.
    Параметри, за якими працює система автоматичного зіставлення.

    Пошук:

    • Назва
    • Артикул виробника
    • Ключові слова з урахуванням орфографії та синонімів.
    • Одиниці вимірювання

     

    Перевірка:

    • За зображенням товару
    • За ціною товару
    • За артикулом виробника
    • За одиницями виміру

    Автоматичне зіставлення може працювати не лише за артикулами виробника, тому що в більшості інтернет-магазинів такий артикул взагалі відсутній. Система також використовує відповідність описів та атрибутів товарів, навіть якщо їх написання чи назва не є ідентичними.

    Наприклад, на сайті виробника назва кондиціонера буде написана “Кондиціонер Gree серії Bora GWH07AAA-K3NNA2A”, а на сайті продавця – “Gree GWH07AAA-K3NNA2A”. Але система розпізнає його як товар.

    У процесі навчання на реальному асортименті точність автоматичного матчингу досягає 85-90%. Чим більший обсяг даних і кількість алгоритмів для налаштування зіставлення, якість стає вищою.

    Для невеликих обсягів моніторингу ми рекомендуємо ручне зіставлення. Для моніторингу десятків тисяч товарних одиниць – автоматичне чи автоматичне зіставлення з ручною перевіркою.

    Практика показує, що деякі інтернет-магазини протягом декількох місяців переверстують свої сайти, що може призвести до помилок моніторингу. Щоб уникнути таких проблем, проводиться щомісячна актуалізація інтернет-магазинів та, відповідно, зіставлення.

    Моніторинг прайс-агрегаторів та маркетплейсів

    Останнім часом великі інтернет-магазини досить швидко стали перетворюватися на маркетплейси. Також активно розвиваються і вітчизняні прайс-агрегатори та прайс-майданчики. У період ізоляції та карантинних обмежень офлайн рітейлери стали переміщатися в онлайн простір, що спричинило появу на цих інтернет-ресурсах сотень нових продавців. Потреба моніторингу маркетплейсів зросла втричі-вчетверо проти докарантинним періодом. Найбільш затребуваним стає збір даних з Rozetka та Prom.ua.
    Сервіс Price Control дозволяє відстежувати продавців та інформацію про товари на всіх вітчизняних маркетплейсах та прайс-агрегатори. Моніторинг маркетплейсів може здійснюватися як у рамках основного тарифного плану, так і як додаткова послуга.

    Завантажити зразок звіту Моніторинг прайс- агрегаторів

    Динамічне ціноутворення

    Сервіс Price Control розробив інструмент формування стратегії динамічного ціноутворення. Скористатися інструментом можна у Особистому кабінеті клієнта. Використовуючи результати моніторингу цін конкурентів, користувач може встановити власні правила ціноутворення з огляду на маржинальність, закупівельні ціни та інші параметри. З встановлених правил система запропонує оптимальні рекомендовані ціни. Якщо результат, запропонований системою, буде прийнятним для користувача, йому залишиться лише спробувати створену стратегію на практиці.

    Періодичність збору даних та звітність

    Для надання клієнту найбільш актуальної інформації про ціни в інтернет-магазинах збір даних може відбуватися цілодобово рандомним методом. Ефективність цього методу в тому, що інтернет-магазини не можуть передбачити, коли буде наступний збір і на якийсь час вирівняти ціни, щоб згодом їх знову знизити.

    Всі оброблені дані клієнт отримує електронною поштою у вигляді аналітичних звітів у форматах Excel або, на запит клієнта, інформація заливається прямо в його систему.

    Завантажити зразки звітів моніторингу

    Якщо ж необхідно проаналізувати історію зміни цін, динаміку демпінгу та інші дані моніторингу, нашим клієнтам доступний Особистий кабінет.

    Особистий кабінет (інструкція користувача)

    Аналітика цін доступна користувачам у будь-який зручний для них час в Особистому кабінеті (далі – ОК) на сайті pricecontrol.com.ua

    Результати зборів даних у ОК можна формувати як стандартному форматі звітів, і у вигляді діаграм, таблиць, графіків.

    Для нових користувачів доступна демонстраційна версія Особистого кабінету.

    Інструкція користувача

    Реєстрація

    1. Натисніть кнопку «Особистий кабінет» на головній сторінці сайту pricecontrol.com.ua та зайдіть на сторінку авторизації.

    динамічне ціноутворення

    2. У вікні авторизації натисніть “Попробовать DEMO”

    що таке динамічне ціноутворення?

    3. У формі реєстрації введіть дані – ім”я, e-mail, телефон. Після цього натисніть «Получить демо доступ».

    що таке конкурентне ціноутворення?

    Посилання доступу до Особистого кабінету буде надіслано на електронну адресу, вказану у формі реєстрації.

    ціноутворення це

    Функціонал Особистого кабінету

    Новий користувач у демонстраційній версії ОК зможе скористатися всіма розділами меню та аналітикою з 50 інтернет-магазинів.

    ціноутворення це

    У меню «Подписка» є два розділи: «Номенклатура» та «Магазины».

    Магазины

    У цьому розділі користувачеві доступна інформація про кількість зібраних url, наявність товарів, кількість порушень у кожному інтернет-магазині, наявність товарних одиниць та ін. Вся інформація зібрана в таблицю.

    стратегії ціноутворення

    Користувач може встановлювати власні налаштування таблиці. Після початкової установки налаштувань вони зберігаються при наступних входах в ЛК. Також є можливість відображення даних із заданими фільтрами.

    Доступна також функція вивантаження даних у Exсel.

    Кнопка

    «Загрузить в Exсel»

    Кнопка

    «Фильтр»

    Кнопка

    «Настройки таблицы»

    Якщо натиснути кнопку Фильтр, на екрані з`явиться спливаюче вікно, в якому користувач може встановити необхідні параметри.

    як формується ціна

    У вікні «Настройка таблицы», яке з`явиться після натискання кнопки , можна додати до таблиці додаткові стовпчики з відповідними параметрами.

    ціноутворення товару

    Як працювати з аналітикою в розділі «Магазины»

    Система передбачає можливість отримати інформацію про ціни, представленість товару, кількість порушень щодо кожного обраного інтернет-магазину.

    • Зробіть подвійний клік на назві сайту та система перенаправить на сторінку з детальною інформацією.
    • У верхній частині сторінки можна ознайомитися зі статистикою останнього збору даних та графічним відображенням статистики за тиждень.

    динамічна ціна

    • У нижній частині екрану представлена таблиця з інформацією про номенклатуру, представлену в інтернет-магазині. Для налаштування таблиці, фільтрації параметрів та вивантаження в Exсel можна скористатися кнопками над таблицею.

    динамічне ціноутворення визначення

    Для переходу до картки товару необхідно зробити один клік на товарну позицію у таблиці.

    що таке динамічне ціноутворення

    Як працювати з аналітикою в розділі «Номенклатура»

    Алгоритм роботи в розділі Номенклатура аналогічний описаному вище.

    • Відкрийте розділ «Номенклатура» і в робочому вікні з`явиться таблиця зі списком товарних позицій, за якими здійснюється моніторинг, та зібраними даними.

     динамічне ціноутворення це

    • Встановіть власні налаштування таблиці з урахуванням необхідних параметрів (фільтрів), скориставшись кнопками над таблицею. Якщо зручніше працювати у звичному форматі Excel, таблицю можна завантажити у файл.
    • Подвійний клік на назві номенклатури перенаправить на сторінку з детальною інформацією.
    • У верхній частині вікна можна ознайомитись із графічним відображенням статистики останнього збору. На діаграмі показано кількість цін із порушеннями щодо обраної товарної позиції, ціни, що відповідають РРЦ тощо. у відсотках від загальної кількості зібраних.

    динамічні ціни

    • Графік у середній частині екрана показує мінімальну, середню та максимальну ціну на вибрану товарну позицію у різний час збору.

    ціноутворення види

    • У нижній частині екрана – таблиця зі списком інтернет-магазинів, що реалізують вибрану товарну позицію. У таблиці представлена інформація про цінові порушення, наявність та ін. Тут також є можливість вивантажити таблицю в Exсel, встановити фільтри та зробити ротацію стовпців.

     види стратегій ціноутворення

    • Якщо потрібно швидко перейти на картку товару в певному інтернет-магазині, достатньо клікнути за його назвою в таблиці один раз.

    Як вивантажити звіти моніторингу та побудувати графіки динаміки порушень

    Меню «Отчеты»

    За допомогою функціоналу в меню «Звіти» (розділи «Порушення детально» та «Статистика проекту») користувач може сформувати звіти моніторингу за вибраний період, побудувати графік динаміки демпінгу та, за певних умов, виявити першого порушника. У разі виявлення інтернет-магазину, який першим опустив ціни, моніторинг необхідно проводити не рідше 1 разу на годину.

    Розділ «Нарушениядетально»

    У цьому розділі користувач може згенерувати графік порушень певної товарної позиції.

    • Увійдіть до розділу «Нарушения детально».
    • Натисніть кнопку «Показати фильтры».

    У цьому розділі під фільтрами розуміється тимчасовий період моніторингу, інтернет-магазин, що цікавить, і товарна позиція.

    Крім того, можна вибрати кілька опцій, які система враховуватиме при формуванні графіка. Наприклад, користувача цікавить лише товар, який є у наявності. У цьому випадку необхідно поставити галочку біля відповідної опції.

    • Після того, як вибрано всі фільтри, необхідно натиснути кнопку «Сформировать».

    методи ціноутворення у роздрібній торгівлі

    Щоб дізнатися, хто знижував ціну в певний проміжок часу, необхідно курсор миші навести на графік.

    • Статистику порушень можна переглянути за встановлений часовий відрізок часу (поле «Период») або увімкнути опцію «Только нарушения  (посл.)» і система покаже порушення, виявлені при останньому зборі.
    • Для зручності користувача в нижній частині екрану розташована таблиця, в якій також представлені дані про демпінг в інтернет-магазинах. Таблицю можна вивантажити в Exсel і налаштувати додаткові колонки за допомогою кнопок, розташованих над таблицею праворуч.

    ціноутворення та стратегія цін

    Розділ «Статистика проекта»

    У цьому розділі доступне вивантаження звітів моніторингу в зручний для користувача час.

    • Увійдіть у розділ «Статистика проекта»
    • З випадаючого списку в полі «Отчет инфо» виберіть дату та час збору, що вас цікавлять.
    • Натисніть кнопку «Сформировать».

    Після того, як звіт буде сформований у верхній частині екрана з”явиться зображення конверта.

    ціноутворення в інтернет магазині

     width=

    • Клікніть один раз на конверт. Завантажте файл зі звітом моніторингу на комп`ютер.

    У розділі «Статистика проекта» доступний функціонал для відображення кількісних показників у вигляді графіків та діаграм за декількома параметрами: кількістю порушень у проекті, відсотковому співвідношенні цінових порушень до загального обсягу зібраних цін тощо. Цей функціонал буде корисним для створення звітності про роботу з інтернет-магазинами за певний період.

    • Натисніть на кнопку «Показать фильтры»
    • Встановіть період, що вас цікавить.
    • Виберіть тип даних.
    • Натисніть кнопку «Сформировать».

    конкурентний метод ціноутворення

    На малюнку як тип даних обрано відсоток порушень за цінами до загального числа знайдених цін у всіх інтернет-магазинах та по всій номенклатурі в моніторингу.

    Якщо необхідно проаналізувати рівень демпінгу по окремій номенклатурі, достатньо її вибрати в полі «Номенклатура».

     типи ціноутворення

    Демонстраційна версія Особистого кабінету Price Control призначена для ознайомлення з нашим функціоналом на прикладі одного проекту.

    Корпоративним клієнтам можуть бути доступні розширені функції, наприклад, заміна посилань, динамічне ціноутворення, контакти інтернет-магазинів та ін.

    Якість послуг «Price Control» та наші можливості можна оцінити на тестовому періоді послуги «Моніторинг».

    (Завантажити інструкцію користувача у форматі pdf)

    види ціноутворенняСервіс Price Control став першопрохідцем у сфері застосування антидемпінгових заходів до інтернет-магазинів. Поки конкуренти тільки набувають навичок у цій сфері, наші фахівці вже мають величезний досвід і знають усі тонкощі цього виду діяльності.

    Для нових клієнтів сервісу Price Control передбачено БЕЗКОШТОВНИЙ ТЕСТОВИЙ ПЕРІОД МОНІТОРИНГУ, який дозволить оцінити якість та ефективність наших послуг.

    Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!

    10 Comments

    1. parfumer

      Оскільки ми працюємо з міжнародними брендами, то орієнтуємося не лише на українські магазини, а ще й проводимо моніторинг цін та акцій за кордоном. Покупці теж зараз продумані, й використовують всі можливості купити люксову парфумерію чи косметику дешевше. Навіть якщо з якоїсь країни немає прямої доставки, зараз є купа посередників, сервісів тощо. Тому всім рекомендую дивитися не лише на сусіда, а й на закордонних колег.

      Reply
      • Magiya

        Ну ви й загнули. Тут би з місцевими конкурентами впорається, а потім вже думати про моніторинг цін у всьому світі. Над аналітикою українських інтернет-магазинів можна цілий день, а то й 2 провести, а якщо ще й маркетплейс додати до списку, то взагалі закопаєшся. Та не такий же й великий відсоток клієнтів купує у закордонних магазинах. Може там й ціни нижчі, але вартість та час доставки іноді не виправдовують «економії», тим більше якщо через посередників.

        Reply
        • Поліна

          Ой, а чого там сидіти? Повний моніторинг цін конкурентів та маркетплейсів робить сервіс, первинну аналітику також. Можна же замовити сервіс порівняння цін конкурентів та не сидіти над статистикою цілодобово. Те, що можна думати довго над стратегіями чи прийняттям рішень – це так, але в цьому випадку уже все залежить від особистісних якостей особи, що приймає рішення, а не від складності рутинної роботи зі збирання та обробки інформації.

          Reply
    2. Paul

      Ручний моніторинг цін та різні дрібниці завжди забирали надто багато часу у підлеглих. Начебто б вони старанно й сумлінно працювали, не причепитися, а на виході результату ніякого, а зарплату платити треба. Зрозумів, що треба щось змінювати й таки наважився на автоматизацію процесу. Price Control став нашою третьою спробою віддати конкурентну розвідку на аутсорсинг, дві попередні не виправдали надій. Працюємо вже 2 роки. Задоволені.

      Reply
    3. Петр

      послуги з моніторингу цін – це саме те, на що потрібно витратити кошти будь-якому товаровиробнику чи імпортеру. Переоцінити ефект від щоденного звіту та розуміння ситуації на ринку, йтого, хто та за якою ціною продає ваші товари неможливо. Як тільки ми зробили це частиною своєї щоденної роботи, то одразу виявили й демпінгерів, й тих партнерів, які просто забули вивести нашу продукцію на сторінки свого сайту (й таке трапляється, коли даєш товар під реалізацію). Звертайтеся, ваша робота стане легшою, а бізнес більш успішним.

      Reply
      • Александр

        Дякуємо вам за відгук та таку високу оцінку нашої роботи. Раді, що послуги моніторингу цін виявилися вам корисними, що ми внесли свій внесок у розвиток вашого бізнесу. Розраховуємо й на подальшу взаємовигідну співпрацю.

        Reply
      • Пабло

        Згоден, що контроль цін інтернет магазинів – перший засіб у боротьбі з демпінгом та утримання рівня РРЦ на ринку. До того, як ми звернулися до Прайс Контроль, всі наші спроби утримувати РРЦ та боротися з демпінгерами були схожі на ув’язування в болоті – борешся, намагаєшся вибратися, але пов’язуєш ще сильніше. Тут все просто, коли не можеш впоратися сам – звертайся за допомогою до професіоналів, що ми й зробили, та іншим (окрім конкурентів) радимо.

        Reply
    4. Erika

      А чи існують якісь правила моніторингу товару, чи це абсолютно безконтрольний процес, де всі засоби добрі? Невже кожен може просто так прийти на чужий сайт, зібрати програмою всю інформацію, а потім використати її у своїх цілях, та тобі за це нічого не буде?

      Reply
    5. Світлана

      За те, що проведено моніторинг цін та наявності товарів, що знаходяться у відкритому доступі, ніхто не переслідуватиме, хоч ви за допомогою програми це зробили, хоч вручну. Парсери (програми, які збирають дані) сайти не зламують. Так вони можуть обійти захист від парсингу, але це не є порушенням будь-яких чинних законодавчих норм. Збирати можна будь-яку інформацію, а ось використати не завжди. Якщо для аналітики, побудови будь-яких бізнес-планів, переоцінки товарів – без проблем. Не можна використовувати та розміщувати на своєму ресурсі чужий унікальний контент, який знаходиться під захистом авторських та суміжних прав, а більше жодних правил та обмежень немає

      Reply
    6. Магда

      За ситуацією на ринку слідкуємо, але завжди особливу увагу приділяємо на моніторинг рекламованих товарів. Оскільки нам довіряють відомі бренди, й на Україні ми єдині імпортери, нам важливо зберегти репутацію. Ми своїм клієнтам даємо вилку РРЦ та нам важливо, щоб у момент розпродажів, акцій або промо новинок від магазинів, цінник не опускався нижче за мінімальне рекомендоване значення. Вручну встежити за всім неможливо, тому коли питання стало дуже гостро звернулися до Прайс контролю.

      Reply

    Submit a Comment

    Your email address will not be published.

    20 + 5 =

    4.6/5 - (36 votes)