Якщо ви зважилися на новий бізнес, але долають сумніви, та не знаєте з чого почати, то аналіз конкурентів має стати першим кроком. Запорука успіху в будь-якій справі – відмінна підготовка. Ви повинні володіти повною інформацією про своїх конкурентів, щоб завжди залишатися на крок попереду. Аналіз конкурентів – це один з найважливіших інструментів, який при мінімальних тимчасових витратах, дає максимально можливу перевагу.

Що таке аналіз конкурента?

Чим більш конкурентна галузь діяльності, тим більш значущим стає збір даних про суперників. У сфері електронної комерції конкуренція зростає з кожним днем, тому для успішного ведення справ потрібно використовувати всі доступні інструменти з вашого арсеналу. Не варто копіювати кожен крок більш успішних фірм. Необхідно розробити власну стратегію у відповідь на їх дії. У вас на руках завжди повинна бути оперативна вичерпна інформація не тільки про прямих конкурентів, але й про ваше власне положення. Ви повинні бути реалістом та чітко усвідомлювати свої сильні й слабкі сторони. Пріоритетне завдання – виділитися з натовпу, показуючи свої переваги і безперервно працюючи над усуненням недоліків. Для успіху в цій справі потрібно провести конкурентний аналіз та порівняти свою фірму з конкуруючими підприємствами.

Після його проведення ви будете володіти повною інформацією про головні аспекти: основні тенденції галузі, власне становище на ринку та краще вивчите своїх суперників.

Як провести аналіз конкурентів?

5 засобів аналізу конкурентівЗвичайно, завжди простіше сказати, ніж зробити, особливо якщо не знаєш з чого почати. На що варто звернути особливо пильну увагу та, що потім робити з отриманою інформацією? Це все закономірні питання, які виникають на початку процесу аналізу. Давайте разом більш ґрунтовно розберемося в темі аналізу конкурентів.

  1. Дізнайтеся хто ваші основні конкуренти. Хочете ви того чи ні, а конкуренти у вас є. Та щоб залишатися на вершині, тільки високої якості товарів вже недостатньо, потрібні активні дії. Отже, першим кроком в аналізі конкурентів – їх виявлення. Для великої компанії це зробити набагато простіше. Зазвичай, у вас 1-2 основних такі ж великі фірми-суперниці. Що стосується малого та середнього бізнесу, то тут кількість конкурентів в рази більше. Як же виявити всіх? Приділіть більше часу й уваги підсумкам порівняння. Виділіть сегменти, в яких ви зможете представити свій товар у найкращому вигляді та поліпшити поточні недоліки. Почніть з простих завдань та дійте логічно.
  2. Вивчіть сайти конкурентів. Після того, як ви визначилися з вашими основними конкурентами, пора переходити до наступного етапу – вивчення їх сайтів. Це потребує чимало часу, але в довгостроковій перспективі неодноразово себе виправдає. Ви зможете оцінити структури сайтів, побачити основних партнерів, дату створення, авторів та позиції в пошукових системах. Якщо на сайті є блог або форум – то це безцінне джерело інформації по багатьом основним темам, специфіці товарів і відгуків. Вивчення сайту не вимагає спеціальних навичок, просто уважності та часу. Відомості про конкурентів, отримані таким чином допоможуть виявити сильні чи слабкі сторони, а також удосконалити критерії порівняльного аналізу.
  3. Соціальні мережі. У магазинів, які мають активні сторінки або спільноти в соціальних мережах, як показують останні дослідження, продажі на 1/3 вище, ніж у тих, хто не користується ними. Інформація, отримана зі сторінок соціальних мереж, також доповнить портрет ваших основних конкурентів та підвищить якість аналізу. Групи чи сторінки можуть бути використані для спілкування з передплатниками, обслуговування клієнтів чи просування товарів. Тут ви можете знайти якісь ідеї для власного бізнесу або виявити помилки та уникнути їх у майбутньому.
  4. Клієнтський досвід. Навіть якщо клієнти знайшли вас раніше, ніж конкурентів, то ще не час розслаблятися – справи не закінчені. Якщо ваш сайт «гальмує», незручна структура або навігація, то потенційні покупці підуть, та все, що було зроблено для їх залучення – марна праця. Вивчаючи сайт конкурентів, уявіть себе на місці їх покупця та намагайтесь дати неупереджену оцінку. Було б вам зручно користуватися таким сайтом? Якщо ні, то краще для вас. Якщо відповідь позитивна, то подумайте, що б ви хотіли використовувати на своєму сайті, переймайте досвід. Клієнта залучають 2 основних параметра: простота пошуку потрібного товару та приємний дизайн. Можливо, ви будете використовувати якісь мінімалістичні зображення, але доповнювати їх цікавим та корисним текстовим контентом.
  5. Моніторинг цін конкурентів. Головною метою, на якій слід зосередитися – це аналіз ціноутворення конкурентів. Пам’ятаючи, що ціна залишається вирішальним чинником у сфері інтернет-торгівлі, варто приділити час ретельному вивченню конкурентів в цьому аспекті. Тільки на перший погляд, здається, що нічого складного – просто порівняти ваші ціни з пропозицією конкурентів. Якщо у вас не один конкурент, то даних буде багато. Великі обсяги інформації про конкурентні переваги складно збирати вручну. Для таких випадків є інструменти у вигляді сервісів моніторингу, таких як Price Control.

 

5 засобів аналізу конкурентівЯк ви вже зрозуміли, то аналіз конкурентів в сфері інтернет-торгівлі заснований на всебічному підході до збору даних. Ви можете виділити ключові аспекти для порівняння, але повністю нехтувати іншими буде помилкою. Це динамічний й мінливий сегмент ринку, де завжди актуальним буде застосування інноваційних підходів. Якогось моменту у вас може скластися враження, що ви виконуєте роботу краще нікуди та такий детальний моніторинг конкурентів зайвий. Однак, будь-який додатковий інструмент для аналізу конкурентного ціноутворення упроваджений в бізнес, здатний вивести справу на абсолютно новий рівень. Хочете дізнатися хто чи які ваші конкуренти прямо зараз? – Отримайте  звіт!

Хочете дізнатися докладніше або отримати консультацію? Зв’яжіться з нами!







5 засобів аналізу конкурентів

+38 (094) 892-51-25
sales@www.pricecontrol.com.ua
info@www.pricecontrol.com.ua